Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Začini koji leče

Autor Stvar ukusa
Autor Stvar ukusa

Oni su bogati antioksidansima koji poboljšavaju rad mozga, a prednost im je što su jeftini i možete ih dodati u svako jelo.

 Izvor: Profimedia/Shutterstock

Kurkuma

Ovaj je začin ključan saveznik zdravih moždanih ćelija koji pomaže u njihovoj obnovi. Antioksidansi u kurkumi stimulišu matične ćelije mozga nazvane NSCs koje se kasnije pretvaraju u neurone i imaju važnu ulogu u oporavku mozga nakon bolesti ili pak moždanog udara. Ovaj začin sprečava nakupljanje naslaga na krvnim sudovima i omogućava bolji protok kiseonika u mozak.

Pogledajte i 6 blagodeti kurkume

Origano

Omiljeni začin za picu. Kašičica sušenog origana sadrži više antioksidansa nego šoljica borovnica koje su poznate kao hrana za mozak. Gubitak pamćenja se usporava i ubrzava se rad mozga. Osim toga, origano sadrži velike količine vitamina B6 koji poboljšava dotok kiseonika u mozak, smanjuje visok pritisak i daje telu više energije.

Žalfija

Ovaj začin slično kao i cimet poboljšava pamćenje i koncentraciju, posebno kod starijih ljudi. Žalfija sprečava nestajanje acetilholina, supstance koja ima veze s pamćenjem i pažnjom.

Pogledajte i Žalfija, timijan, bokvica - trio protiv prehlade

Bosiljak

On otklanja mentalni umor, poboljšava koncentraciju i pamćenje i briše negativne posledice stresa. Time se smanjuje rizik od slabljenja imuniteta i nastanka kognitivnih problema.

Cimet

Osim što povećava dotok kiseonika u mozak, cimet smanjuje nivo šećera u krvi. Ovaj je začin bogat vitaminom B koji poboljšava rad moždanih vijuga. Studije su pokazale da su ljudi koji su mirisali cimet pokazali bolje rezultate na testovima koncentracije, pamćenja i brzine mentalnih reakcija.

Pogledajte i 16 razloga zbog kojih je cimet dobar za vaše zdravlje

Đumbir

On drastično smanjuje upalne procese u organizmu koji mogu smanjiti sposobnost mozga da obradi informacije. Ovaj začin poboljšava moždane funkcije i usporava staranje. Tajlandska studija na ženama od 50 do 60 godina starosti, koje su redovno uzimale đumbir tokom šest meseci, potvrdila je da su se njihove kognitivne funkcije i pamćenje izrazito poboljšali.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaci i na našoj Facebook stranici - Stvar ukusa

Izvor: telegraf.rs

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Recepti

Trikovi i saveti