Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Sastojci koji utiču na vaše zdravlje, ali i na raspoloženje

Autor Stvar ukusa
Autor Stvar ukusa

Veliki broj namirnica ili aditiva koje konzumirate može izazvati negativne promene u organizmu.

 Izvor: Profimedia/Shutterstock

Donosimo vam sedam sastojaka koje treba da izbegavate, ako želite da ostanete zdravi i uvek dobro raspoloženi. 

Belo brašno

Odavno je poznato da belo brašno i nije baš najzdravija namirnica za ljudski organizam. I već polako se zamjenjuje crnim, integralnim i drugim vrstama brašna koje su mnogo zdravije. Nažalost, mnogi proizvođači ga stavljaju, kao agens za zgrušavanje, u gotove supe, prelive za salatu i  slično. Kako belo brašno ima nisku hranjivu vrednost pa je prepuno glukoze, čak i najmanja količina može prouzrokovati promene u raspoloženju i nezasitost.

Rešenje: Hranu napravljenu od belog brašna pokušajte da ne konzumirate. Umesto toga izaberite integralne žitarice ili namirnice koje u sebi ne sadrže gluten.

Pogledajte i Hrana za dobro raspoloženje

Crvena boja za hranu (FD & C Crvena broj 40)

Ovaj sastojak jedan je od najzastupljenijih u proizvodnji hrane i pića ikoristi se za pojačavanje boje i ukusa. Može se naći u energetskim pićima, čipsu, raznim grickalicama i, generalno, u većini namirnica ove vrste. Ali, ne dopustite da vas zavara njihov “zavodljivi” izgled i ukus. Ovaj aditiv je povezan za pojavom preterane osetljivosti i hiperaktivnosti kod dece i odraslih.

Rešenje: Ne dajte se prevariti. Držite se podalje od crvenih namirnica. Pa čak i prilikom kupovine organskih namirnica crvene boje, proverite da li sadrže ovaj sastojak.

Pogledajte i Ovo je najnezdravija hrana

Hidrogenizovana ulja

To su prerađena ulja koja se u proizvodnji koriste da bi proizvodima produžila rok trajanja. Ona takođe utiču na stvaranje trans masti u hrani. Zbog njih se povećava nivo holesterola u krvi pa utiču na prekomerno dobijanje težine. Takođe, mogu dovesti do zbunjenosti, nedostatka fokusa, zaboravnosti i ozbiljnih promena u ponašanju.

Rešenje: Što je kraći rok trajanja, to je proizvod bolji po vaše zdravlje. Izaberite ulje čiji rok ističe za sedmicu do dve. I uvek birajte organska ulja kao što su kokosovo ili ekstra devičansko maslinovo ulje.

Aspartam

Aspartam je veštački zaslađivač  koji se koristi kao zamena za šećer u nekim vrstama hrane i pića. Ako mislite da živite zdrav život ne koristeći šećer, varate se. Aspartam je hemikalija koja izaziva glavobolju, probleme sa varenjem pa čak i otkazivanje pojedinih organa.

Rešenje: Ako na proizvodu piše da ne sadrži šećer (sugar free), verovatno sadrži ovaj opasni zaslađivač. Umesto njega, hranu zasladite  medom. 

Žuta boja za hranu (FD & C Žuta broj 5)

Ljudski organizam nije predodređen da probavlja i sagoreva hemikalije, a to posebno važi za žutu boju za hranu. Ona se najčešće nalazi u keksu, bezalkoholnim pićima i gumenim bombonama. Dodavanjem veće količine ovog aditiva, hrana ili piće će dobiti žutu boju. Prekomerno konzumiranje namirnica koje u svom sastavu imaju ovaj sastojak izazvaće astmu, alergijske reakcije i dovesti do čestih promena u raspoloženju.

Pogledajte i Hrana za bolje raspoloženje

Rešenje: Ako je proizvod “previše” žut, zaobiđite ga u širokom luku. Uvek budite oprezni kada jedete hranu i slatkiše koji imaju neprirodnu boju, jer postoji velika verovatnoća da sadrže neki od opasnih pojačivača boja.

Mononatrijum glutamat (MSG)

Mononatrijum glutamat (MSG) koristi se u prehrambenoj industriji kao pojačivač ukusa i za produžavanje roka trajanja proizvoda. Proizvodi poput čipsa, supe i smrznutih jela sadrže MSG. Čak i mala količina ovog sastojka može izazvati glavobolju, anksioznost kao i slabost.

Rešenje: Ako proizvod sadrži MSG, nemojte ga kupovati. Ali budite oprezni, jer zakon ne zahteva od proizvođača da na proizvod uvrste MSG kao sastojak. Uvek birajte organski uzgojene namirnice ili one na kojima piše da ne sadrže MSG (MSG free). 

Pogledajte i 7 zabluda o hrani koje štete zdravlju

Šećer

Šećer se nalazi u skoro svim prerađenim i pakovanim namirnicama kao što su čipsevi, sosovi, voćni sokovi, pahuljice i energetske čokoladice. Šećer je često “prikriven” pod nekim od ovih naziva: deksteroza, fruktoza, kukuruzni sirup, laktoza i saharoza. Najčešći zdravstveni problemi vezani za prekomerno konzumiranje namirnica koje u sebi sadrže šećer su: dijabetes, problemi sa štitnom žlezdom, depresija i prekomerna težina.

Rešenje: Kada vam se jede nešto slatko, uzmite komad voća. Izbegavajte prerađene sokove i hranu pa se odlučite za organski uzgojene namirnice.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našoj Facebook stranici - Stvar ukusa

Izvor: minimagazin.info

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Recepti

Trikovi i saveti