Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ostalo

Istraživanjem utvrđeno da osobe koje manje spavaju više jedu

Autor Stvar ukusa
Autor Stvar ukusa

Ljudi koji više spavaju unose manje hrane tokom dana, pokazalo je istraživanje.

Izvor: Profimedia/Shutterstock

Naučnici su tražili od dobrovoljaca da uz pomoć aplikacija na mobilnim telefonima slikaju sve što jedu i piju tokom 3 nedelje. Većina učesnika unosila je hranu i piće tokom 15 sati dnevno, od čega je manje od 25 posto kalorija bilo uneseno do podneva, a više od 35 posto nakon 18 sati.

Pogledajte i Hrana koju ne treba jesti pre spavanja

“Većina ljudi misli da tokom budnog stanja unutar 10 do 12 sati jede tri puta dnevno uz jedan ili dva međuobroka, ali utvrdili smo da se u većini slučajeva unošenje kalorija protezalo na duže razdoblje”, rekao je vođa istraživanja Sačiidananda Panda s instituta Salk za biološke nauke iz La Jolle u Kaliforniji.

“Ono što stvara problem kod unošenja hrane i pića kod osoba koje su duže budne i unose više kalorija noću je da to zbunjuje biološki sat i stvara predispoziciju za gojaznost, dijabetes, masnu jetru, povišeni holesterol i kardiovaskularne bolesti”, rekao je Panda.

Pogledajte i Šta jesti pre spavanja, a šta izbegavati

Zbog toga što mnoge postojeće aplikacije i dnevnici unosa hrane omogućavaju da se vidi unesena hrana i podstiču ljude da unose manje hrane, Panda i njegov tim sa Salka za potrebe istraživanja razvili su aplikaciju koja je odmah nakon skladištenja fotografija unesene hrane brisala te fotografije kako dobrovoljci ne bi imali uvida u ono što su do tada pojeli i polili.

Na temelju fotografija koje je tokom 3 nedelje snimilo 150 dobrovoljaca naučnici su mogli utvrditi što su i u kojim okolnostima ispitanici jeli i pili. 

Fotografije su pokazivale i kakvoj su hrani bili ispitanici skloniji u koje doba dana pa je tako kafa bila češća ujutro a alkohol uveče. Čaj se pio tokom čitavog dana a čokolada i slatkiši bili su redovni  na fotografijama nakon 10 sati, pokazalo je istraživanje.

Pogledajte i Ovu hranu možete da jedete i kasno noću

Deo gojaznih dobrovoljaca, za koje je utvrđeno da su unosili hranu tokom najmanje 14 sati dnevno, naučnici su tražili da unose hranu unutar 10 do 11 sati dnevno tokom 24-satnog ciklusa. Do kraja istraživanja takve su osobe izgubile oko 3,5 posto viška težine i izjavile su kako bolje spavaju.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našoj Facebook stranici - Stvar ukusa

Izvor: Net.hr

Najnovije

Recepti

Trikovi i saveti