Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Povrće koje se jede i sveže i kuvano, a prepuno je vitamina

Kalijum, kalcijum, fosfor, magnezijum, cink, gvožđe, zatim vitamini A, kompleks B, C, K, čini ovu namirnicu najzdravijim povrćem

  Izvor: Profimedia/Shutterstock

Brokoli je veoma važna namirnica za sve one koji vode računa o svom zdravlju. Korisna je i onima koji se bore sa viškom kilograma jer je niskokalorična, a pri tom bogata vitaminima i mineralima. U svom sastavu sadrzi kalijum, kalcijum, fosfor, magnezijujm, natrijum, gvozđe, cink, hrom, vitamine C, A, E, K, B1, B2, B6, B9, mnoštvo flavonoida i enzima.

Pročitajte sve o svojstvima brokolija.

Brokoli je poreklom iz Italije, pa je ovo povrće dobilo naziv po italijanskoj reci broccolo, što u prevodu znači "grana". Danas je u upotrebi sirom sveta, moze se jesti sirovo (kao salata), ili kuvano. Da bi se postigla što veća iskorišćenost dragocenih materija, brokoli je najbolje jesti u sirovom stanju ili nakon vrlo kratkog kuvanja na pari. Redovnom i pravilnom upotrebom ove namirnice možemo sačuvati i unaprediti svoje zdravstveno stanje.

Brokoli u sebi sadrži veliki broj fitohemikalija koje imaju antioksidantna svojstva tako da sprečavaju nastanak i razvoj raznih oboljenja i infekcija. Iz tih razloga poznato je da ova biljka moze biti dobra prevencija protiv raka, pogotovo raka debelog creva, dojke i pluća.

Zbog visokog nivoa C vitamina i aminokiselina brokoli jaca imuni sistem, stiti organizam od slobodnih radikala i podstice izbacivanje mokracne kiseline iz tela.

Visok nivo kalijuma u ovoj biljci pomaže pravilnom funkcionisanju nervnog sistema i mozga. Dugotrajnom konzumacijom ovog povrća može se usporiti proces starenja organizma.

Brokoli moze biti korisna namirnica ženskoj populaciji u periodu menopauze jer vitamin K, kalcijum, magnezijum, cink i fosfor koji se, takođe, nalaze u sastavu ove biljke povoljno deluju na kosti i dobra su prevencija protiv osteoporoze.

Naučnim istrazivanjima je potvrđeno da folna kiselina sprečava neurološka oštećenja na formiranom organizmu i fetusu, pa s obzirom da je brokoli bogat izvor folne kiseline ovo povrće se preporučuje trudnicama. Iz istog razloga, redovnom upotrebom ove biljke moze se smanjiti rizik od nastanka Alchajmerove bolesti. Osim toga, brokoli je namirnica bogata vlaknima tako da podstiče varenje i sprečava zatvor.

Pročitajte zašto bi trebali da jedete brokoli svaki treći dan.

Pomaže održavanju dovoljne količine gvozđa u organizmu i tako sprečava nastanak anemije.

Brokoli se, takođe, preporučuje gojaznim osobama, osobama sa povišenim krvnim pritiskom i holesterolom, dijabeticarima i naravno svima onima koji vode računa o svom zdravlju.

Brokoli salata sa jogurtom

Pošto brokoli u svežem stanju zadržava sva svoja lekovita svojstva evo jednog jednostavnog recepta za pripremu ukusne brokoli salate. Brokoli i jogurt mogu se dobro kombinovati uz piletinu i druga jela sa mesom.

Priprema: 300 grama svežeg brokolija oprati, iseckati na sitnije komade i staviti ih u malo dublju posudu (činuju). Zatim dodati 3 čena sitno iseckanog belog luka, jednu kašiku maslinovog ulja i jednu času jogurta. Sve dobro promešati, a moze se preko ukrasiti i listovima svežeg peršuna.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našoj Facebook stranici - Stvar ukusa i Šta da kuvam danas?

*Zapratite Stvar ukusa i na Instagramu >>>>>>>>>>>> https://www.instagram.com/stvar_ukusa/

Izvor: priroda-leci-sve.com

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Recepti

Trikovi i saveti