Naučnici iz Škole javnog zdravlja na Harvardu ispitivali ispitivali su povezanost gena i konzumiranja kafe. Došli su do rezulatata koji pokazuju da je osam gena u vezi sa željom za konzumiranjem kafe.

Dva gena su ispitivana u ranijim radovima Kornelisove i njenih kolega. Dva nova gena su dovedena u vezu sa preradom kofeina, a dva sa psihoaktivnim efektima. Preostali geni su u vezi sa preradom glukoze i lipida, ali njihov uticaj na odnos prema konzumiranju kafe nije detaljno ispitan.

"Ovi geni pokazuju da je postoji genetska osnova za našu sklonost prema kofeinu", izjavila je  Merilin Kornelis, vođa tima istraživača.

Pored toga što mogu ukazati na to koliko uživamo u kafi, ovi geni utiču i na našu želju za drugim kofeinskim napicima.

Naučnici do otkrića došli analizom 28 ranijih studija koje su ispitivale genetsku strukturu više 120.000 ljubitelja kafe. Upoređivali su genetiku ispitanika u zavisnosti od toga koliko kafe piju na dan.

U planu su istraživanja koja bi podrobnije ispitala ove gene i uticaj na rizik od određenih bolesti.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našoj Facebook stranici - StvarUkusa