Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ekspres laki obroci za ručak: 7 predloga za glavno jelo za sve prilike

Ovih 7 predloga su idealni za lake obroke za ručak na poslu.

  Izvor: Profimedia/Shutterstock

1. Tortilje sa tunjevinom i maslinama

Za 4 osobe potrebno je: 150 ml majoneza, 2 kašike pesto sosa, 2 konzerve tunjevine (ukupno 340 g), 1 kašika soka od limuna, 1 glavica crnog luka, 1 stabljika celera, 4 tortilje srednje veličine, 8 velikih listova zelene salate, 8 šnita kačkavalja, 100 g crnih maslina bez koštice.

Operite zelenu salatu, iscedite i ostavite da se osuši na papirnoj salveti. Crni luk oljuštite i sitno iseckajte. Stabljiku celera operite i iseckajte na kockice. Iseckajte masline. Sitno iseckajte masline. U činiji umutite majonez i pesto sos. Potom dodajte dobro isceđenu tunjevinu iz konzerve, sok od limuna, celer i crni luk i promešajte. Tortilje obložite listovima salate i šnitama kačkavalja, garnirajte mešavinom od tunjevine i seckanim maslinama. Urolujte tortilje, zakačite drvenim čačkalicama i poslužite.

PROČITAJTE JOŠ: Jeftino, brzo i lako: Tikvice punjene mlevenim pilećim mesom

2. Piletina, jabuke, sir i brusnica

Za 4 osobe potrebno je: 2 veće tanke pogače, 4 lista reckaste zelene salate. Za fil: 1 stabljika celera, 1 crvena nakisela jabuka, 450 g kuvanog pilećeg belog mesa, 250 g čedar kačkavalja iseckanog na kockice, 100 g suvih brusnica, 2 glavice mladog crnog luka, so i biber. Za sos: 100 ml krem pavlake, 1 kašika meda, 1 kašika soka od limuna.

Operite jabuku i stabljiku celera, obrišite, iseckajte na kockice i stavite u činiju. Dodajte pileće belo meso narezano na kocke. U drugoj posudi sjedinite sastojke za sos (krem pavlaku, kašiku meda i sok od limuna) i prelijte preko mesa. Zatim umešajte sitno iseckan crni luk, kačkavalj i suve brusnice. Posolite i pobiberite po želji. Prepolovite lepinje, zasecite ih po sredini tako da krajevi ostanu spojeni, obložite ih zelenom salatom, garnirajte pripremljinim filom i poslužite.

3. Kocke od pirinča, ribe i povrća

Za 4 osobe potrebno je: 4 jajeta, 2 konzerve tunjevine (ukupno 340 g), 500 ml (2 šolje) obarenog belog pirinča, 500 g mešanog povrća iseckanog na kocke (paprike, šargarepe, paradajz, paškanat, celer, crni luk...), 250 g mešavine rendanog kačkavanja, 2 kašike seckanog vlašca, 250 g paradajz sosa, ulje, so i biber. 

Zagrejte rernu na 200 stepeni. U tiganju zagrejte malo ulja i kratko izdinstajte iseckano mešano povrće. Posolite i pobiberite po želji. U dubokoj činiji umutite jaja, pa dodajte dobro isceđenu tunjevinu, kuvani pirinač, ohlađeno dinstano povrće, mešavinu rendanog kačkavalja i seckani vlašac. Četvrtasti pleh dimenzija 20h20 cm obložite masnim papirom, sipajte pripremljenu mešavinu i pecite u rerni oko 30 minuta. Poslužite sa paradajz sosom.

PROČITAJTE JOŠ: Laki recept za omiljeno jelo: Letnja sarma sa povrćem

4. Tikva, pršuta i jaja

Za 6 do 8 osoba potrebno je: 1 manja duguljasta tikva (po mogućstvu muskatna), 1 glavica crnog luka, 1 kašika seckanog belog luka, 1 struk praziluka, 6 jaja, 250 ml krem pavlake za kuvanje, 80 g rendanog parmezana, 500 g hleba iseckanog na kocke, 10 šnita pršute, 4 kašike seckanog peršuna, 4 kašike maslinovog ulja, so i biber. 

Zagrejte rernu na 200 stepeni. Oljuštite tikvu, uklonite semenke i končasti deo i isecite na kocke. U dubokom tiganju zagrejte ulje na srednjoj temperaturi i izdinstajte tikvu oko 15 minuta povremenao mešajući. Potom umešajte sitno iseckani crni i beli luk, dodajte seckani praziluk i dinstajte oko 5 minuta. U međuvremenu, u činiji umutite jaja, krem pavlaku i parmezan, pa umešajte kocke hleba, iseckanu pršutu i peršun. Posolite i pobiberite po želji, promešajte i sipajte u tiganj preko dinstane mešavine tikve i luka. Sklonite tiganj sa ringle i pecite u rerni oko 40 minuta, dok površina ne porumeni.

attachment-rucak2
Izvor: Profimedia/Shutterstock

5. Ekspres mešavina

Za 4 osobe potrebno je: 400 g mešavine svežeg povrća iseckanog na kockice (paprika, šargarepa, paradajz...), 250 g kuvanog duguljastog pirinča, 150 g smrznutih očišćenih gambora ili račića, 4 kašike soja sosa, 4 kašike ulja, 3 struka mladog crnog luka, so i biber. 

U velikom tiganju zagrejte 2 kašike ulja na srednjoj temperaturi i izdinstajte mešavinu povrća 5-7 minuta dok ne omekša. Zatim dodajte gambore (ili račiće) i šunku iseckanu na kocke, pržite još 3 -5 minuta i potom sipajte u tanjir. U istom tiganju zagrejte preostalo ulje i kratko propržite kuvani pirinač na srednje jakoj temperaturi (2-3 minuta). Zatim umešajte dinstano povrće sa gamborima i šunkom, posolite i pobiberite, promešajte, ostavite na toploj ringli još minut-dva i rasporedite u porcije. Začinite soja sosom, po želji dodajte seckani mladi luk.

PROČITAJTE JOŠ: Sočan ručak sa ruskog dvora: Meko pečena junetina

attachment-rucak3
Izvor: Profimedia/Shutterstock

6. Punjena lepinja na grčki način

Za 4 osobe potrebno je: 2 tanke lepinje od integralnog brašna presečene na pola, 500 g pilećih karabataka bez kostiju, 1 kašika limunovog soka, 2 kašike maslinovog ulja, prstpohvat soli. Za sos: 400 g grčkog jogurta, 2 kašike limunovog soka, 2 kašike seckanog korijandera, 1 kašičica kumina, 1 kašičica čili sosa, 1 čen belog luka, prstohvat soli. Za garnir: 250 g seckanog zelenog kupusa, 250 g seckanog crvenog kupusa, 150 g paradajza iseckanog na kocke.

U manjoj posudi pomešajte sastojke za sos (jogurt, 2 kašike limunovog soka, seckani korijander, kumin, čili sos, seckani beli luk, prstohvat soli) i ostavite u frižideru. Zagrejte rernu na 180 stepeni. U činiji pomešajte kašiku limunovog soka, 2 kašike maslinovog ulja i malo soli. Dodajte pileće meso i ostavite da se marinira dok se rerna ne zagreje. U plehu obloženom folijom ispecite piletinu dok ne porumeni (oko 20 minuta). Potom izvadite iz rerne i ostavite da se ohladi i isecite na trake. Zagrejte lepinje u mikrotalasnoj rerni, zasecite ih po sredini i garnirajte mesom, seckanim povrćem i sosom.

7. Marokanski kuskus

Za 4 osobe potrebno je: 380 ml (jedna i po šolja) kuskusa, 450 g mlevenog jagnjećeg mesa, 500 g mešanog smrznutog povrća, 1 kašika sosa garam masala, 1 kašika svežih listića mente, maslinovo ulje, 130 g suvog grožđa, so i biber.

U činiji pomešajte kuskus sa kašikom maslinovog ulja, dodajte 380 ml posoljene kipuće vode, poklopite i ostavite da nabubri. Potom promešajte viljuškom. U tiganju zagrejte 2 kašike ulja na srednjoj temperaturi i ispržite mleveno meso 5-7 minuta. Povremeno promešajte. Zatim dodajte mešavinu povrća, garam masala sos i suvo grožđe i ostavite da se krčka desetak minuta. Posolite i pobiberite po želji. Podelite kuskus u činije, dodajte mešavinu mesa i povrća, ukrasite listićima mente i poslužite.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaci i na našoj Facebook stranici - Stvar ukusa  

Izvor: Novosti 

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Recepti

Trikovi i saveti