Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Evo šta će se dogoditi ako budete jeli posle 19h

Da li ćete početi da se gojite ako budete jeli posle 19h? Rešavamo dilemu...

  Izvor: Profimedia/Shutterstock

Sigurno ste čuli izreku "doručkuj kao kralj, ručaj kao princ, a večeraj kao siromah" koja govori kako bi doručak trebao biti najbogatiji, ručak umeren, a večera najmanji obrok u danu.

Postoji strah i postoji uverenje kako će nas sve što jedemo uveče udebljati i kako upravo te kalorije odlaze u salo. Hoćemo li se udebljati ako jedemo posle 19 sati uveče?

Ne i ne.

Kada vam neko kaže da je na dijeti, obično vam i kaže kako svoj poslednji obrok mora obavezno pojesti pre 18 ili 19 sati jer sve iza toga goji, pa čak i mnogi sportisti žive u strahu kako će se sve što pojedu kasno uveče pretvoriti u masti i otići u salo jer se hrana neće razgraditi dok spavamo. Neki zaista i izgube nekoliko kilograma nakon što odluče da ne jedu pre spavanja, a razlog tome je što jednostavno jedu manje. S druge strane mnogi nesvesno nadoknade kalorije koje neće pojesti uveče i jedu više tokom dana i ne ostvare nikakve promene.

PROČITAJTE JOŠ: 6 predloga za ukusnu večeru koja ne goji

Ako jedete uveče ili neposredno pre spavanja nećete se ugojiti, ta hrana se neće automatski pretvoriti u masti i stvoriti nove masne naslage. Masne naslage nastaju kada jedemo ukupno više kalorija nego što trošimo, a nije važno u koje vreme ćemo ih uneti. Naš metabolizam i preko noći radi i razgrađuje hranu, a hrana koju smo pojeli pre spavanja će nas udebljati jedino ako je upravo to kalorijski višak. Dakle, važna je ukupna količina hrane koju jedemo - ako želimo da izgubimo kilograme, dijeta se mora pobrinuti da ukupno jedemo manje kalorija nego što trošimo, a kada ćemo ih jesti nije važno.

Ako trenirate uveče, vrlo je poželjno imati obrok nakon treninga kada su telu potrebni nutrijenti za adaptaciju nakon telovežbe, stoga slobodno možete pojesti tada i neki veći obrok koji će metabolizam dobro razgraditi i iskoristiti. Takođe, istraživanja pokazuju kako veliki obroci uveče pomažu da se dijeta lakše podnosi, manji je osećaj gladi i bolji i kvalitetniji san. Pripazite na ukupnu količinu hranu koju jedete u toku dana, a ako vam odgovora slobodno jedite veći obrok uveče bez straha od debljanja.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaci i na našoj Facebook stranici - Stvar ukusa  

*Zapratite Stvar ukusa i na Instagramu >>>>>>>>>>>> https://www.instagram.com/stvar_ukusa/

Izvor: Radio Sarajevo 

Više na ovu temu

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Recepti

Trikovi i saveti