Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ostalo

OMILJENE ŠPAGETE KOJE NE GOJE: Sočne bolonjeze, dijetalne i zdrave

Autor Stvar ukusa
Autor Stvar ukusa

Pripremite špagete koje "brinu" o vašoj liniji.

Izvor: Profimedia/Shutterstock

Ako iz nekog razloga želite smanjiti unos mesa, ali se ne želite odreći njegovog ukusa, ovo je idealan recept jer kombinuje životinjske i biljne izvore proteina. Jedan od sastojaka ovog Bolonjeza je dijetalno belo meso ćuretina (mlevena), a drugi je soja (ljuspice), odnosno mahunarka, bogata proteinima.

Pogledajte i recept za Originalni bolonjeze sos

Na ovaj način ćete pojesti manje mesa i tako uštedeti, a nećete ništa izgubiti na unosu proteina, jer soja u 100 g ima čak 45 g proteina – odnosno duplo više od ćuretine. Kod soje je fantastično to da iako je biljni protein, sadrži kompletne proteine, odnosno ima sve potrebne esencijalne aminokiseline, a kao mahunarka je idealna u kombinaciji sa žitaricama (u ovom slučaju integralne špagete).

Fit bolonjeze

Priprema:

U posudu sipajte šoljicu vode i dodajte sitno naseckan luk i kuvajte na slabijoj temperaturi. Kada luk omekša, dodajte oko 200 g mlevene ćuretine, malo pojačajte temperaturu i nastavite kuvati dok ćuretina ne promeni boju u sivu i ako fali vode, dodajte malo.

Kada je ćuretina skoro skuvana, odlijte svu vodu iz posude i dodajte 0.5 l koncentrata soka od paradajza i začinite sa soja sosom, belim lukom u granulama, čilijem u prahu, origanom i bosiljkom.

Smanjite temperaturu i u polupokrivenoj posudi (uz povremeno mešanje) kuvajte još oko 10-tak minuta pa proverite da li je meso skuvano.

Oko 200 g sojinih ljuspica skuvajte prema receptu sa pakovanja (prelijte ih vrelom vodom i ostavite 5 minuta da nabubre)  dodajte ih u sos od paradajza i ćuretine pa uz mešanje ostavite još nekoliko minuta. Za to vreme skuvajte 200 g integralnih špageta.

Na ovaj način dobili ste 2 porcije jako ukusnog obroka koji je bogat proteinima i ugljenim hidratima, siromašan nezdravim mastima, zbog čega je ovo idealan obrok nakon treninga – s kojim ćete nahraniti svoje gladne mišiće i napuniti ih glikogenom.

Pročitajte i Ovako se spremaju špagete na italijanski način

Jedna porcija sadrži 200 g ”mesa” s umakom i 100 g integralnih špageta/400 kcal:

50g proteina

80g ugljenih hidrata

5g masti

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našoj Facebook stranicama - Stvar ukusa i Šta da kuvam danas?

*Zapratite Stvar ukusa i na Instagramu >>>>>>>>>>>> https://www.instagram.com/stvar_ukusa/

Izvor: building-body.com

Najnovije

Recepti

Trikovi i saveti