Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Kako da pržena hrana bude zdravija

Ukoliko ne želite da se odreknete vrelog ulja, a hoćete da jedete zdravije, pratite ove trikove.

  Izvor: Profimedia/Shutterstock

1. Koristite maslinovo ulje

Maslinovo ulje je verovatno najbolje koje možete da koristite, ako već morate da pržite. Ono je stabilnije na visokim temperaturama u odnosu na kukuruzno i suncokretovo, što znači da možete da ga koristite duže od ostalih vrsta ulja, a i dalje će zadržati svoje nutritivne vrednosti i kvalitet. Najbolje je koristiti devičansko ili ekstra devičansko. Ove oznake ukazuju da je dodato manje hemikalija tokom proizvodnje.

Pogledajte i 7 neuobičajenih upotreba maslinovog ulja

2. Neka ulje bude čisto

Ukoliko pržite u fritezi, važno je da ulje bude čisto. Ako ga ostavite da dugo stoji sa ostacima hrane, počeće da gori, a jelo će vam imati ukus zagorelog. Ako koristite staro ulje, ono je verovatno izgubilo svoju hranljivost. Prvi način je da sklanjate ostatke hrane iz ulja, a drugi je da ga redovno menjate.

Pogledajte i 10 saveta za prženje hrane

3. Zdravije pohovano bez glutena

Ljudi obično za pohovanje koriste belo brašno koje sadrži gluten, pa se dobro veže za hranu. Ipak, brašno koje ima mnogo glutena podrazumeva da će hrana upiti mnogo masti. Koristite pirinčano ili kukuruzno brašno.

Pogledajte i Znakovi koji ukazuju na to da vam smeta gluten

4. Koristite gaziranu vodu ili sodu bikarbonu

Još jedna stvar koja može da pomogne kada pohujete nešto je da dodate malo mineralne gazirane vode ili sode bikarbone u poh. Dok se prži, iz hrane će izaći balončići gasa, pa će hrana samim tim manje apsorbovati masnoću. Ukoliko kombinujete ovaj i prethodni trik, izvesno je da će vam obrok biti zdraviji.

Pogledajte i 15 trikova za čišćenje sodom bikarbonom

5. Održavajte temperaturu ulja

Idealna temperatura ulja za prženje je između 162 i 204 stepeni Celzijusa. Ukoliko ulje nije dovoljno vruće, hrana se neće ispržiti tako brzo kao što bi trebalo, pa će upiti i mnogo više masnoće. S druge strane, ako ga pregrejete, zagoreće, što nije ni malo ukusno, a još manje zdravo. 

Ukoliko možete, prednost dajte fritezi umesto tiganju i kada izvadite hranu iz ulja, ostavite je kratko na ubrusu da biste odstranili višak masnoće.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našoj Facebook stranici - Stvar ukusa

Izvor:  24sata.rs

Možda će vas zanimati

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Recepti

Trikovi i saveti