Studija koju je objavio žurnal Food Quality and Preference pokazala je su kupci birali hranu koja je bila označena kao organska, iako im je bio ponuđen potpuno isti proizvod ali bez oznake.

Naime, istraživači sa Univerziteta Kornel u Americi ponudili su kupcima po dva jogurta, dve porcije grickalica i dva kolača, od kojih je jedna grupa proizvoda bila označena kao „organic“, a druga nije. Potrošači nisu znali da su svi proizvodi, zapravo, organski.

„Rezultati su ukazali na to da postojanje etikete „organic“ ima veliki uticaj na procenu kod ljudi da ta hrana ima manje kalorija, da je manje masna ali da je hranljivija“, napisao je jedan od istraživača i dodao da „ovi rezultati ukazuju na to da proizvođači hrane koriste ove etikete kao marketinški trik“.

Jedna grupa potrošača izjavila je da bi pre izabrala proizvod sa etiketom „organic“ nego one koji nemaju etiketu dodajući da je hrana koja je bila označena ukusnija, što su istraživači objasnili kao čestu pojavu kupaca da označene proizvode percipiraju kao zdravije.