Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Prednosti izbacivanja hleba iz ishrane i kako najlakše odustati od njega

Autor Sanja Belinić
Autor Sanja Belinić

Prednosti izbacivanja hleba iz ishrane i kako najlakše odustati od njega

 Izvor: Foto: Shutterstock

Ceo svet je obuzela težnja da se odrekne hleba, mnogi brendovi hrane na pakovanjima ukazuju da je bez glutena. Blogeri govore o čudima sa figurom prilikom isključivanja brašna iz upotrebe. Ljudi počinju da misle: Možemo li se zaista odreći hleba i brašna?

Čak tokom prošlog veka ljudi su mirno jeli hleb i nisu se loše osećali!

Težnja za izbacivanjem hleba iz upotrebe proizilazi od razvoja industrije. Ljudi su naučili da obrađuju pirinač, brašno i šećer. Počela je aktivna proizvodnja pekarskih i slatkih proizvoda. Slatka peciva, hleb i beli pirinač su brzi ugljeni hidrati. Ako ste gladni i jedete neku od ove hrane, imaćete nagli skok šećera u krvi. Mozak dobija signal za sitost, ali nakon određenog vremena čovek ponovo želi da jede, s obzirom da organizam brzo usvaja ugljene hidrate.

Hleb od integralnog brašna i žitarica, koje sadrže celulozu, koja normalizuje rad creva i šećera u krvi, ne mogu da budu izbačeni iz ishrane.

Budite razumni u svojoj ishrani i ograničite samo slatkiše, beli pirinač i beli hleb sa kvascem.

Prednosti izbacivanja hleba iz ishrane

- postepeno smanjivanje težine, jer će broj konzumiranih kalorija na dnevnom nivou smanjiti;

- nivo šećera u krvi će se smanjiti kada se slatkiši ograniče;

- funkcija creva će se poboljšati;

- neće biti naglog osećaja gladi;

- pojaviće se više energije i raspoloženje će se popraviti;

Načini za odustajanje od hleba

- obavezno doručkujte, ali najbolje kaše. To će zasititi telo pre ručka i neće vam biti potreban ni zalogaj hrane;

- jedite procentualno ugljene hidrate tokom celog dana. Jedite integralne slatkiše, povrće i voće. ugljeni hidrati - to je energija, tako da treba da ih konzumirate u rasponu 50-60% na dnevnoj ishrani;

- hleb - on je slatko pecivo. Postepeno ograničavajte - prvo jedna kifla dnevno, posle jedna sedmično. Jedite gorku čokoladu, sušeno voće i sveže voće kao alternativu za slatkiše;

- motivacija - ukoliko imate nadprosečnu težinu, tada će vam izbacivanje suvišnih kalorija pomoći da smršate;

- prisustvo delikatesa u kući - kada su pod rukom, teraju vas da jedete nešto slatko, posebno ako nemate ništa da radite. Ne kupujte te proizvode i upozorite svoje bližnje o tome.

Čime zameniti beli hleb

- integralni hleb - pažljivo pročitajte etiketu, pre nego što ga kupite, jer je veoma često samo reklama. Ovaj hleb sadrži vlakna, cink, gvožđe, vitamine E i grupu B. Ako ne verujete proizvođačima, možete kod kuće ispeći hleb;

- sušeni ražani hleb - pogodan za doručak;

- čvrste testenine, mahunarke i kaše. Prilikom dodavanja namirnica u ishranu, telo dobije veliku količinu energije i osećaj sitosti;

Da li ćete smršati ako izbacite hleb?

Većina se pita da li je moguće smršati ako se izbace hleb i slatkiši?

Moguće je, ali pod određenim uslovima:

- smanjen dnevni unos kalorija. Da pretpostavimo da ste odlučili da izbacite slatkiše - ne posežite za kobasicama. Kao rezultat toga, bolovaćete sedmicu, mesec, a rezlutet nikakav, jer unosite više kalorija, nego što ih trošite. Da biste to izbegli, vodite dnevnik ishrane i pratite kalorije. To će pomoći da normalizujete celu dijetu i izbacivanje hleba, neće biti uzalud;

- sport - bez njega nigde. Sedeći na kauču nećete izbaciti višak masti. Fizička aktivnost će vam pomoći da smršate i da poboljšate vaše raspoloženje. To je osnovni ključ uspeha;

- pravilna ishrana - tokom dana treba da jedete proteine, masti i ugljene hidrate. Samo u prisustvu svih hranljivih materija, vitamina i glukoze, ćete se bolje osećati. Jedite barem tri puta dnevno, doručkujte žitarice, voće i ne jedite previše uveče;

- nikakvo gladovanje. Čim počnete da propuštate obroke, vaše telo će od straha početi da čuva masti;

Hleb ne može u potpunosti da bude izbačen iz dijete, jer je zabranjeni plod sladak. Privlačiće vas brašno - jedite integralni hleb. Vitamine i vlakna, koji se nalaze u njemu, su neophodni našem telu, kao i voće bogato vitaminima.

Zapamite: Sve je dobro, ali s merom! Da, od slatkog i brašna brzo možete povećati kilažu, ali pokretom i fitnesom ćete imati lepo telo. Zato je i bezglutenska ishrana stekla toliku popularnost. Ali kategorično odbacivanje određenih proizvoda vodi do zdravstvenih problema i bolesti.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaci i na našim Facebook stranicama- Stvar ukusa i Šta da kuvam danas?*Zapratite Stvar ukusa i na Instagramu Izvor: bonapeti.rs

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Recepti

Trikovi i saveti