Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ostalo

Zbog čega bi trebalo češće da jedete kuvani kukuruz

Autor Stvar ukusa
Autor Stvar ukusa

Ova ukusna namirnica je prava riznica zdravlja.

Izvor: Profimedia/Shutterstock

Kada biramo namirnice bogate antioksidantima, za koje se veruje da štite od raka i drugih bolesti, obično pomislimo na egzotično voće i povrće.

Ali, dokazano je da su i žitarice, naročito kukuruz, bogate antioksidansima.

Kukuruz obiluje prehrambenim vlaknima koja snižavaju holesterol, folnom kiselinom koja cuva krvne sudove i vitaminom B1 važnim za dobar rad mozga, piše kurir.rs.

Pogledajte i Ovo su najzdravije namirnice na svetu

Za vreme kuvanja ili pečenja kukuruza oslobadaju se molekuli koji štite organizam od štetnog uticaja slobodnih radikala.

To povećava antioksidativnu moć kukuruza. Iako u kukuruzu možemo uživati tokom cele godine, onaj koji jedemo s pocetkom jeseni sadrži najviše hranljivih materija.

Mišljenje mnogih je da je sirovo povrće zdravije od kuvanog, ali to ne važi za kukuruz. Prilikom termičke obrade kukuruza, kuvanja ili pečenja, dolazi do oslobađanja molekula s antioksidativnom aktivnošću, što povećava njegove zaštitničke moći.

Pročitajte i 6 namirnica koje štite od raka, moždanog i srčanog udara

Antioksidansi su molekuli koji pomažu organizmu u odbrani od štetnih slobodnih radikala i tako štite od niza degenerativnih bolesti, poput katarakte, raka, bolesti srca, Alchajmerove bolesti.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našoj Facebook stranici - Stvar ukusa

Najnovije

Recepti

Trikovi i saveti