Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ostalo

Ishrana u toku leta: Šta (ne) smete da jedete

Autor Stvar ukusa
Autor Stvar ukusa

Leto je vreme kada našem organizmu godi hrana koja je lagana i osvežava organizam.

Izvor: Profimedia/Shutterstock

Evo nekoliko namirnica koje bi trebalo da izbegavate tokom vrućina.

Previše začina

Začini svakom jelu poboljšavaju ukus, ali isto tako mogu povisiti telesnu temperaturu zbog podsticanja metabolizma.

Meso i mesni umaci

Leto nije najbolje vreme za uživanje u teškim mesnim umacima. Bili oni od piletine, govedine pa čak i morskih plodova, mogu uzrokovati preterano znojenje i probavne probleme.

Pogledajte i Zdravi i vitki: 3 dijete koje će vas do leta vratiti u formu

Masna brza hrana

Masnu, prženu, dimljenu i začinjenu hranu trebalo bi izbegavati tokom cele godine, a posebno leti. Osim što će testirati sposobnost probavnog sistema, ako nije sveže pripremljena može uzrokovati i trovanje.

Sir

Osim što sadrži puno kalorija, od njega ćete se osećati naduto i tromo, a kome je to potrebno na plaži?

Pogledajte i 6 recepata za salate koje mogu da zamene obrok

Šta jesti:

Lubenica

Za osveženje i zdravlje odaberite lubenicu koja ima čak 92 posto vode što će telu osigurati dovoljno hidratacije, a istraživanja pokazuju da uživanjem u lubenici smanjujemo osećaj gladi, što ne važi kada se pije samo voda.

Mango

Mango je takođe dobar izbor jer u sebi krije visok sadržaj beta karotena, što znači da je idealan za postizanje bronzane boje kože. Takođe predstavlja izvor hranjivih materija u koncentrisanom obliku. Stoga, ako želite smanjiti unos kalorija u organizam, mango je odličan izbor.

Pogledajte i Letnja lubenica dijeta - smršajte za pet dana

Tikvice

Tikvice predstavljaju jednu od češće korišćenih letnjih namirnica, jer su izuzetno hranjive i svestrane. Mogu se jesti u supi, salati, kao prilog, punjene kao glavno jelo, zamenjuju brašno u nekim receptima… Ovo divno povrće sadrži više od trećine preporučene dnevne količine vitamina C i veliku koncentraciju beta karotena. Brojna istraživanja potvrdila su kako ishrana obogaćena beta karotenom smanjuje rizik od kancerogenih oboljenja i od bolesti koronarnih arterija.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našoj Facebook stranici - Stvar ukusa

Izvor: narodni lijek

Najnovije

Recepti

Trikovi i saveti