Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

ZA ŠTA SU SVE DOBRE SEMENKE: Lanene za metabolizam, od bundeve za holesterol, a jedna vrsta jača celokupno zdravlje

Autor Aleksandra Ljubičić

Mnogi ljudi vole da grickaju ove semenke, a ni sami ne znaju koliko su one zdrave.

 Za šta su sve dobre semenke68881288.jpg Izvor: Shutterstock

Semenke obično grickamo onako usput, nesvesno, da prekratimo vreme, zabavimo ruke. Koliko god su ukusne, toliko su i zdrave. Semenke su poznate kao hrana koja u malom volumenu ima veću kalorijsku i hranjivu vrijednost. Zbog toga su kroz istoriju bile skupljane i cenjene kao namirnice izuzetne hranjive vrednosti. U današnje vreme često ih nazivamo superhranom.

Semenke bundeve

Semenke bundeve su izvor minerala poput kalijuma, cinka, magnezijuma, gvožđa, fosfora, mangana. Odlična su grickalica za dijabetičare. Važna su podrška našem imunološkom sistemu i otpornosti. Posebno su bitne za muškarce jer sadrže fitosterole koji su blagotvorni za prostatu. Sadrže proteine i dobar isu zvor nezasićenih masnih kiselina – omega-6 i manje omega-3. Bogate su vlaknima, što ih čini kombinacijom nutrijenata za odgovor kod povišenog holesterola i snižavanje „lošeg“ LDL holesterola.

Semenke suncokreta

Semenke suncokreta su ukusne grickalice koje kriju mnoge korisne sastojke. Samo šaka semena može vam pružiti mnogo hranljivih materija i poboljšati vaše zdravlje. Lekovita svojstva semenki suncokreta potiču od bogatstva vitaminima. Narodna medicina pridaje veliki značaj semenkama suncokreta u lečenju reume, artritisa, za jačanje vida i usporavanje starenja.

Semenke lana

Laneno seme najbolje efekte postiže u mlevenom obliku jer se brže apsorbuje. Delotvorno je kod pospešivanja probavnog trakta i utiče na ubrzavanje metabolizma. Odličan je lek kod ostipacije i svakodnevnim konzumiranjem reguliše stolicu. Samim tim, koristi se kod dijeta u svrhu mršavljenja. Semenkke lana takođe provoljno deluju na reproduktivni proces time što održavaju balans hormona i regulišu menstrualni ciklus. Bogate su vitaminima E i B kompleksa, mineralima, kalijumom, kalcijumom, magnezijumom, cinkom i selenom.

Izvor: Stvar ukusa

HAJDE DA KUVAMO ZAJEDNO! Pošaljite nam svoj NAJBOLJI RECEPT ZA POSNA JELA i osvojite VREDNE NAGRADE

Šta ćete danas spremati? Ideje za brze, jednostavne i ukusne obroke te čekaju svakog dana na Viberu. PRIJAVI SE OVDE.

Više na ovu temu

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Recepti

Trikovi i saveti