Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

TAJ PMS I POJAČANA NERVOZA: Zašto žene imaju napad gladi pred ciklus?

Autor Stvar ukusa
Autor Stvar ukusa

Jednom mesečno skoro svaka žena ima ofanzivni atak na frižider. To su momenti kada se za čokoladu daje poslednji dinar iz džepa. Zašto je ovaj poriv nesavladiv, saznajte

 Izvor: Profimedia/Shutterstock

Pre ciklusa, metabolizam se ubrzava, telo se priprema za period menstruacije, što izaziva iznenadnu i nezaustavljivu glad i žudnju za kaloričnom hranom.

S druge strane, pre ovulacije, žensko telo se (za svaki slučaj) priprema za trudnoću. Hormoni estrogen i progestron su u tom periodu na vrhuncu i glad zbog toga postaje jača. Ovo je dakle instinktivna reakcija. Telo želi jaku i visokokaloričnu hranu da bi bilo jače i otpornije.

Pročitajte i Hrana koja ublažava simptome PMS-a

Oscilacije hormona utiču i na promene raspoloženja ili izazivaju loš san. Vrlo često  se žene “teše” čokoladicama i grickalicama koje samo na kratko podignu šećer i poprave raspoloženje.

Danas je problem u tome što visokokalorična hrana nije u isto vreme i hranljiva. Može se naći bilo kada i bilo gde. Koliko god da su žene svesne toga da nisu gladne, smazale bi sve što vide i što u tom trenutku mogu da kupe.

Ovo postaje začarani krug. Svakog meseca isto – nervozne, osetljive i gladne.

Možda postoji rešenje za ublažavanje ovih ženskih problema? Pokušajte na napravite plan.

Na primer, pre PMS-a napunite frižider hranom koja je ukusna i korisna.

Pročitajte i Jelovnik protiv PMS-a

Riba, crveno meso, voće i ukusno pripremljeno povrće sigurno mogu zameniti hamburgere i picu. Osim toga, ovu hranu možete jesti u većim količinama bez preterane griže savesti i straha da ćete se ugojiti.

Probajte da pravite i ukusne šejkove sa voćem koji će sigurno ublažiti želju za slatkišima.

U trenucima kada pomislite da ste i dalje gladne, budite strpljive i sačekajte dvadesetak minuta. Da vaše telo shvati da je sito.

Ako ipak glad ne jenjava, otvorite frižider i izaberite nešto zdravije od slanih grickalica ili čokoladica.

Budite svesne da se u PMS-u hormoni samo malo igraju.

Pratite svoj ciklus i povremene napade gladi i potrudite se da ih malo kontrolišete. Tako neće biti griže savesti niti problema zbog neželjenih kilograma.

Ali ne očajavajte ako vam ni jedan od ovih planova ne uspe. U ovom periodu troši se više od 15% kalorija nego inače, tako da je manje-više na kraju sve nadoknađeno

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našim Facebook stranicama - Stvar ukusa i Šta da kuvam danas?

*Zapratite Stvar ukusa i na Instagramu >>>>>>>>>>>> https://www.instagram.com/stvar_ukusa/

Izvor: uzkafu.rs

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Recepti

Trikovi i saveti