Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ako ne želite da budete pospani posle ručka, ove TRI namirnice nemojte jesti

Autor Sanja Belinić
Autor Sanja Belinić

Ako ne želite da budete pospani posle ručka, ove TRI namirnice nemojte jesti

 Izvor: Foto: Shutterstock

Uhvati li i vas pospanost nakon što pojedete ručak? Niste jedini, ovaj problem muči mnoge. Otkrijte koje je namirnice najbolje jesti za ručak, a šta biste trebali da izbegavate.

Ručak je najbolje jesti oko 12:00 ili 13:00 sati. Ako ga pomerite za kasnije popodne, verovatno ćete postati jako gladni i zbog toga imati veću želju za hranom punom šećera i masnoća, poput pržene hrane, slatkiša i kolača.

Idealan ručak treba da sadrži vitamine, minerale, zdrave masnoće, ugljene hidrate i belančevine. Ugljeni hidrati i masnoće nam daju energiju, dok su belančevine ključne za pravilno funkcionisanje našeg tela. Probajte tri spasonosna recepta za letnji ručak.

Namirnice koje je najbolje jesti za ručak su:

- sendviči (s piletinom, jajima, tunom, sirom ili pečenom govedinom) i testenina od celog zrna

- salate

- riba poput skuše, lososa i sardine

- supe

- grahorice i kus-kus

Sledeće tri namirnice najgori su izbor za ručak jer uzrokuju pad energije, odnosno letargiju:

1. Prženi krompirići (pomfrit)

Pomfrit se prži u puno ulja i reč je o jednostavnim ugljenim hidratima koje uvek treba izbegavati, jer nakon što naglo povećaju nivo šećera u krvi, isto tako naglo i spuste. Pojedete li pomfit za ručak, vrlo verovatno ćete osetiti nagli pad energije, letargiju i pospanost.

2. Kravlje mleko

Iako kravlje mleko može biti deo uravnotežene ishrane, može imati negativan učinak na nivo energije u telu. Kravlje mleko teže se vari, zbog čega je probavnom procesu potrebna pomoć veće količine krvi koja ode u creva, a ostatak tela mora da funkcioniše sa smanjenim protokom krvi. Gubitak krvi može uzrokovati letargiju.

3. Puter od kikirikija

Nakon što pojedete sendvič s puterom, vrlo verovatno će vas uhvatiti pospanost. Krivac za pospanost je aminokiselina triptofan koji sadrži taj zasitni namaz. Ipak, puter od kikirikija ne morate izbegavati u potpunosti, samo ga kombinujte sa "superhranom" koja nam daje energiju, poput žitarice tef, kamuta, čia semenki, voćke longan i alge dulse.

Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našim Facebook stranicama – Stvar ukusa i Šta da kuvam danas?*Zapratite Stvar ukusa i na Instagramu 

Izvor: zadovoljna.hr

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Recepti

Trikovi i saveti