Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

DUKAN DIJETA KOJU PRAKTIKUJE I KEJT MIDLTON: Nema gladovanja i brojanja kalorija, a i malo se vežba

Autor Sanja Belinić

Ako želite da smršate bez gladovanja, pridržavajte se Dukan dijete, koju praktikuje i Kejt Midlton.

 Kejt Midlton Izvor: Profimedia

Vojvotkinja od Kembriža, Kejt Midlton, je majka troje dece, a tragovi trudnoće se na njoj ne vide. Ona se ne izgladnjuje, već se pridržava posebnog režima ishrane, gde joj je dozvoljeno da jede koliko hoće, dokle god su to proteini i povrće. Pored toga što se pridržava i dijete, Kejt redovno vežba, a ono što je dobra sta je da ako niste fan vežbanja ne morate puno da se zamarate. Dovoljno je svega pola sata vežbanja. 

Možda će vas zanimati

Dukan dijeta je plan ishrane sa visokim sadržajem proteina i malo ugljenih hidrata koji je osmislio Pjer Dukan, bivši francuski lekar i samoproglašeni nutricionista. Dijeta uključuje proteine i povrće. Čovek može da jede koliko želi, sve dok jede samo to. Dukanova dijeta može doprineti gubitku težine, ali istraživanja su je povezala sa mogućim zdravstvenim komplikacijama, uključujući bolesti bubrega i jetre. Takođe, možda neće obezbediti čitav niz hranljivih materija koje su telu potrebne.

Šta je Dukan dijeta?

Dukan dijeta zahteva od osobe da jede hranu sa visokim sadržajem proteina i smanji unos ugljenih hidrata i masti. Fokusira se na prirodnu, a ne upakovanu hranu, i podstiče svakodnevnu fizičku aktivnost. Zasniva na teoriji da konzumiranje puno proteina može pomoći ljudima da izgube težinu. To je zato što:

  • hrana sa visokim sadržajem proteina obično ima manje kalorija
  • jedenje proteina može pomoći ljudima da se osećaju sitima
  • varenje proteina koristi više energije, tako da telo sagoreva još nekoliko kalorija

Ograničavanje ugljenih hidrata i masti izaziva stanje nalik na gladovanje, koje primorava telo da koristi zalihe masti za energiju, slično Atkinsovoj ishrani.

Postoje četiri faze u Dukan dijeti:

1. Faza napada
Faza napada se sastoji od jedenja hrane sa liste „čistih proteina“. Ima za cilj brz gubitak težine. Teorija je da će konzumiranje velike količine hrane bogate proteinima pokrenuti metabolizam. Ljudi mogu izgubiti na težini u ovoj fazi jer smanjenje unosa ugljenih hidrata uklanja vodu iz tela, a ovaj gubitak vode plus dehidracija može dovesti do brzog gubitka težine. Faza napada obično traje oko 2-5 dana, ali ljudi koji žele da izgube više od kilograma mogu ostati u ovoj fazi duže od 7 dana.

Tokom ove faze, osoba može da jede nemasnu govedinu, ribu, piletinu, jaja, soju, sveži sir i mlečne proizvode bez masti. Izbor treba da ima malo masti i da ne sadrži dodatne šećere. Čovek može da jede koliko hoće, a nema brojanja kalorija. Dijeta takođe zahteva od njih da jedu najmanje 1,5 kašike ovsenih mekinja svaki dan. Ovsene mekinje su veoma bogate vlaknima, tako da telo ne može da razgradi ili probavi većinu ovih ugljenih hidrata. Hrana bogata vlaknima pomaže u suzbijanju gladi. Tokom faze napada, dijeta zahteva od osobe da pije najmanje 1,5 litara vode i da vežba 20 minuta svakog dana.

2. Faza plovidbe
Faza plovidbe ima za cilj da postepeno smanji telesnu težinu osobe dodavanjem povrća u ishranu. U ovoj fazi treba da menjaju dane čistog proteina i dane proteina i povrća. Dužina ove faze zavisiće od toga koliko kilograma osoba želi da izgubi. Traje 3 dana za svaki kilogram koji žele da izgube. Osoba može da jede neograničene količine proteina sa niskim sadržajem masti i neograničene količine neskrobnog povrća, uključujući spanać, bamiju, zelenu salatu, pečurke, šargarepu, celer, boraniju... Zabranjeni su krompir, kukuruz, grašak, bob, pasulj i sočivo.

U ovoj fazi, dijeta zahteva od njih da jedu 2 kašike ovsenih mekinja i da vežbaju 30-60 minuta svakog dana.

3. Faza konsolidacije
U fazi konsolidacije, cilj nije da se izgubi težina, već da se izbegne njeno ponovno dobijanje. Osobama je dozvoljeno da uvede neku skrobnu hranu. Sada svaki dan mogu da jedu:

  • neograničene količine proteina i povrća
  • jedan komad voća
  • 40 g sira sa tvrdom korom
  • dve kriške hleba od celog zrna

Takođe, mogu da imaju jednu ili dve porcije skrobne hrane i jedan nagradni dan. Tada osoba može da jede šta god želi. Ova faza zahteva od njih da jedu osnovnu ishranu čistog proteina jedan dan svake nedelje, po mogućnosti istog dana u nedelji. Potrebno je da se vežba 25 minuta dnevno. 

4. Faza stabilizacije

Faza stabilizacije je deo plana dugoročnog održavanja. Osoba ne treba da očekuje da izgubi ili dobije na težini tokom ovog perioda. Jedan dan svake nedelje, oni će imati potpuno proteinski dan, kao u fazi napada. Osim toga, mogu da jedu šta god žele, pod uslovom da se pridržavaju nekih jednostavnih pravila:

  • Jedite 3 kašike ovsenih mekinja svakog dana
  • Idite stepenicama što je češće moguće
  • Imajte „dan čistog proteina“ svakog četvrtka
  • Vežbajte 20 minuta svakog dana
  • Nastavite da pijete 1,5 l vode dnevno

Faza stabilizacije je dugoročni plan koji postaje deo životnog stila osobe. U ovom trenutku ljudi mogu da konzumiraju veštačke zaslađivače, sirće, žvake bez šećera i začine.

Izvor: Stvar ukusa 

Šta ćete danas spremati? Ideje za brze, jednostavne i ukusne obroke te čekaju svakog dana na Viberu. PRIJAVI SE OVDE.

Možda će vas zanimati

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Recepti

Trikovi i saveti