Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Evo kako se ishrana menja s hladnijim vremenom

Istraživanja pokazuju da se najveći broj kilograma doda između septembra i februara. Evo kako da utičete na to

  Izvor: Profimedia/Shutterstock

Ne zaboravite da jesen zahteva malu adaptaciju u ishrani, jer nam samo umerenost može pomoći da održimo željeni izgled.

Apetit se aktivira

Istraživanja pokazuju da većina nas ima slabiji apetit na visokim temperaturama. Tako da sa hladnijim danima, postajemo gladniji, što je jedan od faktora koji može uzrokovati unos prekomerneog broja kalorija, i dodatak neželjenih kilograma.

Pogledajte i 5 odličnih razloga da jedete bundevu ove jeseni

Menja se temperatura hrane koja nam prija

Dok na visokim temperaturama uglavnom biramo hladne obroke, čim temperatura padne opredelićemo se za tople zalogaje. Najčešći hladni obrok koji biramo su salate ili voće, a topli obroci su po pravilu mnogo kaloričniji- bogate, kremaste čorbe, salate sa testeninom, variva sa mesom…

Menja se raspoloženje

Tmurniji i hladniji dani mogu uticati na raspoloženje i uzrokovati neku vrstu sezonske melanholije, ili depresije. Depresija (čak i sezonska) utiče na to šta i koliko jedemo. Pogađate da sezonska depresija utiče da jedemo više. Zato je jesen pravo vreme da uključite namirnice koje stimulišu sintezu hormona sreće-serotonina.

Pogledajte i OVE namirnice će vam pomoći da smršate tokom jeseni i zime

Kako hranom nadoknaditi nedostatak serotonina?

1) Lanenim semenom / lanenim uljem- jer pored triptofana sadrži i omega 3 masne kiseline

2) Heljdom- zbog visokog sadržaja triptofana i vitamina B grupe

3) Ribom i plodovima mora- zbog sadržaja esencijalnih masnih kiseli EPA i DHA

4) Surutkom- ishrana bogata proteinima alfa-laktoalbuminima poboljšava kognitivne performanse u stresnim situacijama preko povećanog priliva triptofana i serotonina 

5) Bananama-bogate su triptifonam i ugljenim hidratima 

6) Jajima- pored toga što sadrže esencijalne masne kiseline sadrže i holesterol, koji je u malim količinama veoma značajan jer se od njega sintetišu polni hormoni

7) Višnjama- veoma značajne za kvalitetan san, koji omogućava adekvatnu sintezu serotonina sutradan!

8) Kvalitetno meso od proverenih proizvođača

9) Tamnom čokoladom (70 % kakao) jer je kakao bogat antioksidantima i polifenolima

Pogledajte i 6 recepata za jela sa bundevom

Postajemo podložniji prehladama i gripu

Jesen donosi prehlade i slabiji imunitet. Zato je važno da nastavite da unosite voće i povrće. Sveže namirnice koje dolaze na pijace u jesen većina ljudi ne bi baš stavila na listu omiljenih. Međutim jesen svakako karakterišu izuzetno zdrave namirnice koje ovog meseca treba obavezno da se nađu na vašem jelovniku. Među najzdravijim jesenjim namirnicama su - bundeva, grožđe, kruške, jabuke, prokelj i karfiol.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našoj Facebook stranicama - Stvar ukusa i Šta da kuvam danas?

*Zapratite Stvar ukusa i na Instagramu >>>>>>>>>>>> https://www.instagram.com/stvar_ukusa/

Izvor: ženski magazin

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Recepti

Trikovi i saveti