Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ostalo

Kako post utiče na nas i zašto je važan?

Autor Stvar ukusa
Autor Stvar ukusa

Isus Hrist se suzdržavao od hrane 40 dana pre nego je počela njegova čudotvorna mislija

Izvor: Profimedia/Shutterstock

Post je odricanje od jela i pića, a znak je unutrašnje pokornosti kojoj je cilj duhovno obraćenje i povratak Bogu svim srcem, raskid s grehom i odvraćanje od svakoga zla.  

Post je izraz poniznosti pred Bogom. Post je, prema Bibliji, zajedno s molitvom i milosrđem čin poniznosti, nade i ljubavi. Otvara vas Bogu, piše Espreso.rs

Svi ljudi u Bibliji, koje je Bog krstio, su se suzdržavali od jela i pića, Sveti Ilija, Mojsije i Jovan Krstitelj su živeli od sasvim skromnih porcija hrane. Sam Isus je postio četrdeset dana pre nego što je započela njegova služba ispunjena čudima. Zato je post jako važan u životu svakog vernika.

Značenje posta je da se zavisnost od hrane pretvori u zavisnost od Boga. Duhovno se hranite više, nego uobičajeno. Telesno, pročišćuje telo od štetnih materija i toksina, a može vam i pomoći da doterate liniju.

Sve je više naučnika koji tvrde da tri obroka dnevno, uz međuobroke, nisu prirodan način ishrane ljudi, pa mnogi od njih preporučuju povremeni post jer je moćniji od lekova u sprečavanju i preokretanju toka nekih bolesti.

Neki od njih tvrde i da je post ključ dugovečnosti, pa predlažu da se bar na neko vreme smanji unos hrane koja je bogata životinjskim i mlečnim mastima. Post omogućava telu bolji odgovor na stres koji bi mogao da ga oštetiti, pa se dosta koristi u terapsijskoj ishrani za uklanjanje oštećenih molekula i drugih delova ćelija, a može i da ublaži upale.

Verovatno ste imali prlike da primetite da je hrana za većinu pacijenata u bolnicama bazirana na posnim namirnicama.

Pročitajte i Božićni post čisti duh, ali i telo - evo kako utiče na zdravlje i kako ga pravilno primeniti

Post je odricanje od određenih namirnica, a izgladnjivanje nije post i nikako ih ne treba mešati. Izgladnjivanje ima veze samo sa apetitom, a može biti štetno po zdravlje.

Postoji nekoliko načina na koje možete da postite:

1. Kada jedan put u toku dana jedete hranu bez ulja i vina, i to pretežno ne kuvanu, suvu

2. Kada jedete hranu bez ulja i vina, više puta na dan, ali kuvanu sa vodom

3. Kada jedete hranu koja je spremana sa uljem, više puta u toku dana. Kod ovakvog načina posta možete da koristite vino i alkoholna pića, u određenim količinama, rakove, lignje, školjke i ostale morske plodove

4. Kada jedete hranu koja je spremana sa ribom, takođe više puta u toku dana

 *Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našoj Facebook stranicama - Stvar ukusa i Šta da kuvam danas?

*Zapratite Stvar ukusa i na Instagramu >>>>>>>>>>>> https://www.instagram.com/stvar_ukusa/

Najnovije

Recepti

Trikovi i saveti