Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Šta će se desiti ako izbacite gluten iz ishrane?

Rešili ste da izbacite gluten iz ishrane? Evo šta možete da očekujete.

  Izvor: Profimedia/Shutterstock

Pretpostavlja se da tek jedan posto svetskog stanovništva ima intoleranciju na gluten, ali uprkos tome veliki broj ljudi zainteresovan je za ishranu koja ne sadrži deo ove belančevine. Da li razmišljate o ukidanju glutena iz svog jelovnika? Evo šta možete očekivati.

Verovatno nećete izgubiti kilograme

- Hrana bez glutena ne znači hrana bez kalorija. Štaviše, mnoge verzije namirnica bez glutena sadrže više kalorija, masnoća, šećera i soli od gluteinskih alternativa, tvrdi dr Alesio Fasano, autor knjige Gluten Freedom.

Da ne biste napravili uobičajenu grešku i nabacili kilograme, u jelovnik uvrstite više voća i povrća i nemasnih proteina, a izbegnite procesuiranu hranu iz koje je industrijskim putem izvučen gluten. 

Pogledajte i Jutarnja banana dijeta

Povećaće vam se troškovi za hranu

Novčanik je prvo mesto na kojem ćete osetiti promenu nakon što počnete jesti hranu bez glutena. Testenina, keks i krekeri bez glutena koštaju dva do tri puta više nego na primer namirnice na bazi pšenice koja sadrži ovaj deo belančevine. 

- Hrana bez glutena košta više jer proizvođači moraju koristiti specijalne procedure u proizvodnji hrane kako bi izbegli kontaminaciju glutenom, ističe dr Fasano.

Pogledajte i 6 korisnih saveta uz koje ćete poboljšati kućni budžet

Imaćete problema s varenjem

Gluten se nalazi u svim proizvodima od pšenice, raži i ovsa, što su istovremeno izvori prehrambenih vlakana. Zato ne čudi što prestanak konzumiranja hrane s glutenom utiče na smanjeno unošenje ovih hranljivih materija, ali i može da izazove probavne tegobe.

- Nedostatak prehrambenih vlakana dovodi do gomilanja loših bakterija u želucu, grčeva i crevnih upala. Obavezno nadoknadite prehrambena vlakna povrćem, pasuljem i integralnim pirinčem koji ne sadrži gluten, ističe dr Fasano. 

Pročitajte i 4 saveta za pravilno varenje

Bićete pospani

Kada iz ishrane izbacite pšenicu, raž i ovas ne rešavate se samo glutena, već i smanjujete unos gvožđa, folne kiseline, cinka, vitamina D i slično.

- Osobe koje pate od celijakije lekar stavlja na poseban režim ishrane kako bi pacijent dobio sve potrebne hranjive supstance. Ali ako to radite na svoju ruku i bez stručne pomoći, možete telu uskratiti ozbiljan manjak nutrijenata, kaže autor knjige Gluten Freedom.

Nedostatak hranjivih materija iz tela prepoznaćete po opštoj slabosti tela, vrtoglavicama, gubitku kose, promenama raspoloženja, zatvoru i gubitku mesečnog ciklusa. 

Pogledajte i Dr Oz savetuje: Kako da imate dovoljno energije tokom dana

Bićete srećniji

Studija objavljena u časopisu Alimentary Pharmacology & Therapeutics otkrila je da su osobe preosetljive na gluten beležile veći porast simptoma depresije dok su konzumirali hranu s glutenom.

- Nauka tek počinje da shvata različite načine na koje deluje gluten u našem organizmu, a veza između glutena i mozga najveća je tajna, zaključuje dr Fasano. 

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našoj Facebook stranici - StvarUkusa

Izvor: economy.rs

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Recepti

Trikovi i saveti