Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ostalo

Ove namirnice sprečavaju nadutost, zatvor i bolove u stomaku

Autor Stvar ukusa
Autor Stvar ukusa

Pogledajte koja hrana obezbeđuje nesmetan rad creva i čuva vašeopšte zdravlje.

Izvor: Profimedia/Shutterstock

Vrlo često nam mali, a tako željeni zalogaji donose veliku radost. No, malo razmišljamo o tome kako deluju na naš želudac i probavni sistem u celosti.

Zdrav i uravnotežen unutarnji ekosistem probavnog trakta veoma je važan za celokupno zdravlje našeg organizma, napominje dipl.ing.preh.teh Tena Niseteo i objašnjava; "Crevna mikroflora zapravo je "prirodna imunizacija majke prirode“ koja podstiče crevnu imunofunkciju i osigurava bolju odbranu od kolonizacije patogena, čime doprinosi jačanju i regulaciji imuniteta. "

Pogledajte i Kako da obnovite crevnu floru nakon upotrebe antibiotika

Kako biste očuvali ravnotežu u crevima, važno je obratiti pažnju na dve stvari:

1. Prebiotici u hrani

Prebiotici su nutrijenti topljivi u vodi, sadrže vlakna i ostaju u probavnom traktu i stimulišu rast korisnih bakterija. Možete ih naći u mahunarkama, voću i intergalnim žitaricama. Evo nekoliko namirnica koje biste trebli konzumirati:

Badem

Špargle

Banana

Celovite žitarice

Zeleno povrće

Kivi

Praziluk

Pečurke

Ovas

Beli luk

Pogledajte i 7 odličnih načina da pobedite nadutost

2. Probiotici u hrani

U svojoj kolumni, dipl.ing.preh.teh Tena Niseteo, pojasnila je pojam probiotika; " Koncept i funkcija probiotika kao promotera života (grč. pro bios) ne bi bili potpuni bez njihove hrane, odnosno prebiotika; prehrambenih vlakana topivih u vodi, poput inulina, oligofruktoze i fruktooligosaharida (FOS) prirodno prisutnih u namirnicama kao što su žitarice punog zrna, voća i povrća. Stoga, zaključak je da će najbolju svakodnevnu dozu probiotika i prebiotika osoba dobiti upravo kroz prirodne izvore probiotičkih kultura i uravnoteženom i raznolikom ishranom što će osigurati opšte zdravlje i zdravlje crevne mikroflore! " Svakodnevno i preventivno korištenje probiotika podrazumeva konzumaciju prehrambenih proizvoda koji su prirodno bogati izvori tih kultura

Fermentisano povrće (šargarepa, cvekla, krastavci...)    

Jogurt, kefir, sir

Fermentisane žitarice i mahunarke

Fermentisani začini    

Kiseli kupus

Miso

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našoj Facebook stranici - Stvar ukusa

Izvor: ordinacija.hr

Najnovije

Recepti

Trikovi i saveti