Proteklih deset godina, hleb je bio pod konstantnim napadom od strane svih svetskih nutricionista. Zato je on rešio da se maskira, promeni boju i ponovo nam se uvuče u kuhinje - ovog puta u mnogo zdravijoj i zanimljivijoj varijanti.
Profesor Zou Weibiao sa Nacionalnog univerziteta u Singapuru rešio je da stane na kraj hajki na hleb, i izumeo je ljubičaste veknice.
Pogledajte i Za ovim hlebom je poludeo svet
Naime, on je shvatio da je najveći problem standarnog hleba u glikemijskom indeksu. Naime, hleb sadrži puno prostih šećera, koji jako brzo ulaze u krvotok i brzo dižu šećer u krvi. Pankreas odmah reaguje, luči insulin, pa onda dolazi do naglog pada šećera i - brze gladi.
I tako u krug. Dakle, najveći problem hleba nije u kalorijama (zapravo, uopšte nije mnogo kaloričan, na 100 grama ima oko 250 kalorija) nego u glikemijskom indeksu. Razmišljao je profesor kako to da sredi, a da hleb i dalje ima onu mekanu teksturu, divan miris i božanski ukus i smislio je - da ga ofarba u ljubičasto!
Pogledajte i Brzo, lako i ukusno: Hleb od 3 sastojka koji se ne mesi
On je iz crnog pirinča izdvojio sastojak zvani antocijanin i dodao ga klasičnom hlebu. Na ovaj način vekna dobija ljubičastu boju - ali i, zahvaljujući delovanju ovog jedinjenja, šećer sporije ulazi u krv. Naime, ovakav hleb se vari 20 odsto sporije, a pritom nam donosi i još mnogo pogodnosti za zdravlje.
"Uprkos tome što je poznato da je jak antioksidant, antocijanin se retko koristi kao sastojak u pripremanju hrane", kaže naučnik, dodajući da je to prava šteta, jer može svaku namirnicu da učini zdravijom. I zanimljivijom jer - realno, da li ste ikada videli ljubičasti hleb?
Svet je, naravno, odmah poludeo za ljubičastim hlebom, a neki od najuticajnijih svetskih medija, poput CNN-a, prenose da je reč o novoj supernamirnici.
*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našoj Facebook stranici - Stvar ukusa
Lagana Rafaelo torta
Pečeno pile sa kestenjem
Kako da napravite karamel kocke
Zapečena pasta sa tunjevinom i paradajzom
Dečji svet je veći od ekrana: Priznanje za kampanju sa svrhom