Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Potvrđeno: Nedostatak sna vodi gojenju

Autor Stvar ukusa
Autor Stvar ukusa

Da biste imali vitko telo vodite računa o kvalitetnom snu.

 Izvor: Profimedia/Shutterstock

Po mišljenju naučnika, nedostatak sna je jedan od najčešćih uzroka neuspešnih pokušaja mršavljenja. Činjenica je da naše telo treba dovoljno kvalitetnog sna. S druge strane, nedostatak sna podstiče glad i utiče na apetit, što može dovesti do prejedanja i viška kilograma.

Šta se događa kada ne spavamo dovoljno?

Nedostatak sna može smanjiti nivo leptina, hormona koji nam govori kada smo dovoljno pojeli i povećati grelin, hormon koji stimuliše glad. To naravno može dovesti do prejedanja. Dnevni unos kalorija kod osoba koje pate od nedostatka sna se povećava za oko 300 kalorija. Većina dolazi iz namirnica koje sadrže puno nezdrave masnoće.

Pogledajte i Šta jesti pre spavanja, a šta izbegavati

Istraživanje, u kojem su učesnici 5 dana spavali manje nego inače, je pokazalo da dolazi i do povećanog unosa ugljenih hidrata u organizam. Svi učesnici su dobili 1 kilogram za 7 dana.

Nedostatak sna ima i svoju drugu negativnu stranu. Kada smo budni do kasno i gledamo TV, velike su šanse da ćemo osetiti glad i posegnuti za hranom. Najčešće su to nezdrave grickalice koje povećavaju ukupni dnevni unos kalorija. S druge strane, ako budemo čvrsti i ne jedemo ništa u to doba noći, ujutro ćemo biti mnogo gladni i naravno pojesti više nego inače.

Kako osigurati dobar san?

Postoji mnogo jednostavnih saveta za dobar san. Jedan od njih je – smanjite unos kofeina. Kofein može uticati na našu sposobnost da zaspimo i smanjiti kvalitet sna. Izbegavajte kafu ili pića poput crnog čaja i energetskih napitaka nekoliko sati pre spavanja.

Uzimajte više magnezijuma. Prema studiji objavljenoj 2012. godine, magnezijum pomaže da smanjite nesanicu i produžite vreme spavanja.

Pogledajte i Hrana koju ne treba jesti pre spavanja

Takođe smanjite unos alkohola. Iako alkohol može pomoći da brže utonete u san, nakon nekoliko sati deluje kao stimulans i smanjuje kvalitet sna.

Vežbanje tokom dana pomaže da lakše zaspite noću. Takođe može povećati količinu vremena koju provodite u najdubljoj fazi sna. Dovoljno je 20-30 minuta dnevne aktivnosti koja će uveliko poboljšati kvalitet sna.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našoj Facebook stranici - Stvar ukusa

Izvor:kiwi.hr

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Recepti

Trikovi i saveti