Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

6 načina da se izborite sa kasnim večernjim obrocima

Autor Stvar ukusa
Autor Stvar ukusa

Vrlo je važno iskoreniti ovu lošu naviku jer ona može prouzrokovati gojaznost, depresiju ali i poremećaj u ishrani.

 Izvor: Profimedia/Shutterstock

Jeste li ikada uhvatili sebe kako stojite ispred frižidera kasno u noć, iako niste gladni?

Kasnovečernji obroci uzrokuje veći unos energije nego što je našem telu potrebno što može dovesti do nakupljanja suvišnih kilograma.

Donosimo vam nekoliko načina da stanete na kraj kasnonoćnom jelu.

Pročitajte i Koliko je štetno ići na spavanje punog stomaka?

Pronađite uzrok

Kako biste promenili naviku konzumiranja hrane kasno uveče ili u pola noći, potrebno je identifikovati uzrok ove navike. Kasnovečernji obroci mogu biti rezultat pretrpanog dnevnog rasporeda zbog kojeg ne stižete da imate redovne obroke.

Ali, ponekad uzrok ove navike može jednostavno biti i dosada. Emocije poput tuge, ljutnje ili frustracije takođe mogu dovesti do posezanja za hranom, čak i onda kada ne osećate glad. Identifikovanje i otklanjanje uzroka je vrlo važno jer ova vrlo loša navika može dovesti do gojaznosti, depresije, problema sa spavanjem, ali i do poremećaja u ishrani.

Identifikujte okidače

Kao što je važno identifikovati uzrok, korisno je razmisliti o specifičnim situacijama i događajima koji kod vas uzrokuju takvo ponašanje. Kontrolisanje ovakvih obrazaca ponašanja i identifikovanje okidača može vam pomoći da prekinete ciklus emocionalnog prejedanja.

Pročitajte i Ovu hranu možete da jedete i kasno noću

Sticanje rutine

Osmišljanje dnevne rutine obroka i spavanja može vam pomoći da prekinete ovu nezdravu naviku.

Planirajte obroke

Neka deo vaše dnevne rutine postane i planiranje dnevnih obroka i međuobroka. Dobar plan pomoći će vam u samokontroli prilikom unosa hrane.

Oslobodite se stresa

Teskoba i stres su dva najčešća razloga zašto ljudi jedu iako ne osećaju glad. Međutim, koristiti hranu kako bi obuzdali emocije nije dobra ideja. Ako primetite da posežete za hranom kada ste nervozni, pronađite neki drugi način da se opustite i oslobodite negativnih emocija.

Istraživanja su pokazala da tehnike relaksacije, poput vežbi disanja, meditacije, tople kupke, joge i laganih vežbi istezanja, pomažu u upravljanju poremećaja u jelu.

Pogledajte i Naučno istraživanje: Da li kasni obroci zaista toliko goje?

Uključite proteine u svaki obrok

Različita hrana ima različiti uticaj na vaš apetit. Ako želite duži osećaj sitosti, uključite hranu bogatu proteinima u svaki obrok. Rezultati jedne studije su pokazali da redovno konzumiranje obroka bogatih proteinima smanjuje prejedanje za 60% kao i želju za jelom preko noći.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našoj Facebook stranici - Stvar ukusa

Izvor: zdravakrava

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Recepti

Trikovi i saveti