Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ostalo

Semenke susama: Regulišu krvni pritisak, smanjuju migrene i poboljšavaju san

Autor Stvar ukusa
Autor Stvar ukusa

Minerali koje sadrži susam su jako važni, kako za žene u trudnoći tako i za žene u menopauzi.

Izvor: Profimedia/Shutterstock

Sitne semenke susama se na prvi pogled čine kao obične semenke koji povremeno koristimo u kuhinji, ali one imaju mnoge zdravstvene prednosti.

Semenke susama su glavni izvor fitinske kiseline

Semenke susama su jedan od glavnih izvora fitinske kiseline. Nalazi se u vlaknastim delovima semenki, celovitih žitarica i mahunarka. Između ostalog, fitinska kiselina može pomoći u sprečavanju razvoja raka debelog creva i jačanju imunološkog sistema.

Pročitajte i 6 prirodnih lekova od susama: Protiv migrene, hemoroida, zatvora, infekcija...

U semenkama susama takođe možemo naći lignane, materije koje omogućavaju apsorpciju vitamina E, utiču na nivo masnoće u krvi i potpomažu stabilizaciji šećera u krvi. Lignani u semenkama susama takođe pomažu u smanjenju nivoa holesterola u krvi.

Sitne, ali hranjive 

Semenke susama su odličan izvor bakra, mangana i gvožđa, ali i magnezjuma i fosfora. S približno 28g susama možemo zadovoljiti oko 10% dnevnih potreba vitamina B kompleksa, kao i vitamina B1, B6 i B9. Ovi vitamini su vrlo važni u trudnoći jer pridonose optimalnom razvoju fetusa, a majkama pružaju potrebnu energiju.

Osim toga, semenke susama su bogate i proteinima. Sadrže i zdrave masnoće, uglavnom mononezasićene i polinezasićene masne kiseline.

Semenke susama su bogati izvor gvožđa

Mnoge žene imaju probleme s nedostatkom gvožđa tokom trudnoće, pa se potrebe za ovim mineralom povećavaju. Ako ne unosimo dovoljno gvožđa, može doći do anemije. Susam sadrži čak 14.5 mg gvožđa u samo 100g.

Pročitajte i Susam i med - kombinacija koja leči više od 10 bolesti

Dijetalna vlakna za dobru probavu

Vlakna se brinu za zdravu i redovnu probavu. Dijetalna vlakna nalaze se i u semenkama susama. Sa oko 30g semenki susama u organizam možemo uneti više od 3 grama dijetalnih vlakana. 

Savet: Semenkama susama dodajte malo mlevenih lanenih semenki i obogatite salate, smoothie, supe ili bilo koje drugo jelo.

Manje poznati crni suzam

Kada kažemo susam, odmah nam svima na pamet padne uobičajeni susam, dok je crni susam mnogim ljudima nepoznanica.

Crni susam je poznat po svom specifičnom blago gorkastom ukusu. Kao i druge vrste susama, crni susam je veliki izvor magnezijuma i kalcijuma. Magnezijum i kalcijum su važni minerali koji pomažu u regulaciji krvnog pritiska, smanjuju rizik od migrene i poboljšavaju san. Ovi minerali su posebno važni za žene u menopauzi koje imaju simptome kao što su navale vrućine.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našoj Facebook stranici -  Stvar ukusa

Izvor: kiwi.hr

Najnovije

Recepti

Trikovi i saveti