Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Evo koliko soli vam je potrebno da biste bili zdravi

Autor Stvar ukusa
Autor Stvar ukusa

So je jedna od glavnih životnih namirnica i zato je uzimajte u umerenim količinama

 Izvor: Profimedia/Shutterstock

Smanjenje unosa soli može da pomogne onima sa visokim pritiskom, ali preterano izbacivanje soli iz ishrane izlaže ih većem riziku od kardiovaskularnih bolesti, tvrdi grupa naučnika sa McMaster University's School of Medicine.

Naučnici ističu da su ovo vrlo značajna saznanja za one koji boluju od hipertenzije i čija ishrana sadrži previše natrijuma, jer svakako je izuzetno važno da smanje količinu soli u hrani, ali ne baš da je sasvim izbace.

Pročitajte zbog čega bi trebali da dodate so u kafu.

Studija objavljena u časopisu The Lancet pokazuje da jedino ljudi sa visokim krvnim pritiskom moraju da paze na unos soli. Upoređivali su prosečan i visok unos natrijuma kako bi utvrdili da li postoji veza sa srčanom i moždanim udarom i smrtnošću. Oni sa visokim pritiskom koji su uzimali isuviše malo natrijuma bili su u većem riziku da dožive srčani ili moždani udar nego osobe koje su hranom uzimale umerenu količinu natrijuma.

attachment-pritisak
Izvor: Profimedia/Shutterstock

Krvni pritisak je poznat kao tihi ubica. Kod visokom pritiska, krv se prenosi od ćelije do ćelije većom snagom nego što je to normalno, što stvara nezdravi pritisak na srce. Neki ljudi su osetljiviji na količinu soli u hrani nego drugi, a previše soli dovodi do zadržavanja vode u tkivima, pa tako i do visokom krvnog pritiska. Oni koji su osetljiviji na unos soli i imaju u porodici istoriju srčanih problema i visokog pritiska, morali bi da smanje unos, ali da paze da unose dovoljnu količinu. To mora da bude izbalansirano, tvrde naučnici.

Ako uzimate manje od 2.300 miligrama natrijuma dnevno, nema nikakvih koristi po zdravlje srca, a može čak da bude štetno. Ukoliko organizam nema dovoljnu količinu natrijuma, on se bori da reguliše potrošnju vode svojih ćelija, pa dolazi do oticanja. Javljaju se umor koji prati mučnina, slabost mišića i grčevi.

Ljudi nisu ni svesni koliko natrijuma dnevno unose. Čajna kašika soli ima 2.325 miligrama natrijuma. Savetuje se dnevni unos natrijuma od 2.300 mg.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našoj Facebook stranici - Stvar ukusa i Šta da kuvam danas?

*Zapratite Stvar ukusa i na Instagramu >>>>>>>>>>>> https://www.instagram.com/stvar_ukusa/

Izvor: nedeljnik.rs

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Recepti

Trikovi i saveti