Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Evo šta treba da jedete ukoliko sedite veći deo dana

Današnji sedelački način života štetan je za zdravlje, naročito kada je reč o uzrokovanju upala u telu. Srećom, šteta se može smanjiti ukoliko konzumirate sledeće namirnice.

  Izvor: Profimedia/Shutterstock

1.Bobičasto voće

Redovna konzumacija bobičastog voća znatno smanjuje upale u telu zahvaljujući vrsti flavonoida koji voću ujedno daje i bogatu tamnu boju. Borovnice imaju najviše tog flavonoida, a takođe su bogate vitaminom C i resveratrolom, sastojcima koji takođe pobjeđuju slobodne radikale koji uzrokuju upale. Za maksimalnu dobrobit, dodajte bobičasto voće jutarnjem smutiju, pomešajte u salatu ili dodajte ovsenoj kaši zajedno s bademima.

Pogledajte i Zašto ne treba da peremo bobičasto voće?

2.Orašasto voće

Najbogatiji biljni izvor vrlo zdravih omega 3 masnoća. Orasi imaju najviše omega 3 masnoća, dok su bademi jedan od najboljih izvora najboljeg antioksidanta vitamina E koji štiti ćelije od oksidacije što je nusprodukt upale. Najzdravija varijanta biće ako pomešate nekoliko vrsta nezasoljenog orašastog voća i semenki.

3.Ananas

Ovo voće sadrži moćan protiv upalni enzim bromelain. Svaki deo ananasa sadrži ovaj sastojak, ali najveći deo nalazi se u stabljici koja je prilično nezgodna za jesti. Probajte da pomešate gorkasto meso iz samog jezgre sa slađim mesom ananasa kako biste maksimalno iskoristili beneficije ove egzotične voćke.

4.Maslinovo ulje

Poput leka ibuprofena, i maslinovo ulje suzbija upale sprečavajući proizvodnju enzima COX-1 i COX-2. Najbolja masnoća koju poznajemo takođe smanjuje rizik od kardiovaskularnih bolesti i pomaže kod mršavljenja, ali samo ako se konzumira pravilno. Zato neka maslinovo ulje bude vaš prvi izbor masnoće kod pripremanja hrane. 

Pogledajte i 7 neuobičajenih upotreba maslinovog ulja

5.Kurkuma

Svoja lekovita svojstva kurkuma duguje sastojku kurkuminu poznatom po svojim protivupalnim i antioksidacijskim svojstvima. Osim toga, dokazano je da kurkuma pomaže kod mršavljenja, a ovaj začin posebno je učinkovit kod gubljenja masnoga tkiva na stomaku.

6. Beli luk

Brojna istraživanja dokazala su da beli luk pomaže i tamo gdje antibiotici ne mogu, a najbolje ga je pre konzumacije zgnječiti kako bi se njegovi lekoviti sastojci maksimalno aktivirali. Između ostalog, beli luk pomaže u regulaciji šećera i masnoća u krvi. 

attachment-sedenje_1
Izvor: Profimedia/Shutterstock

7.Zeleni čaj

Zahvaljujući visokom udelu polifenola, zeleni čaj ima snažnija protivupalna svojstva od bilo koje druge vrste čaja. Uz to, veliki je pomagač kod mršavljenja i održavanja zdrave telesne težine. Zbog toga bi trebao biti obavezan deo ishrane svake osoba koja većinu dana provede sedeći. 

8.Avokado

Smatran najzdravijim voćem na svetu, avokado sprečava upale u mišićnim ćelijama, otpornost na inzulin i stvaranje masnog tkiva na stomaku. Oleinska kiselina jedan je od najzdravijih sastojaka avokada, a istraživanja su dokazala da ishrana bogata tom mononezasićenom masnoćom sprečava nakupljanje masnog tkiva na području trbuha. Dodajte avokado salati ili sendviču i uživajte u svim beneficijama ovog odličnog voća.

Pogledajte i Navike koje treba da usvojite što pre

9.Riba bogata omega 3 masnoćama

Mnoga prerađena hrana (brza hrana, keksi i slično) sadrži nezdrave trans masnoće i biljna ulja koja imaju visoku koncentraciju nezdravih omega 6 masnoća, a nisku koncentraciju zdravih omega 3 masnoća. Amerikanci jedu toliko namirnica krcatih biljnim uljima da ishrana prosečne osobe ima razmeru omega 3 i omega 6 20:1, a trebao bi biti 1:1. Kako biste povećali unos zdravih masnoća potrebno je smanjiti konzumaciju brze hrane i ulja lošeg kvaliteta te povećati unos omega 3 masnoća. Masna riba poput lososa jedan je od najboljih izvora omega 3 masnoća. 

10.Semenke lana

Ova namirnica brzo oksidira pa kako biste jeli njenu najzdraviju verziju, kupite celovite semenke lana i zdrobite ih pre konzumacije. Poput lososa, i semenke lana izuzetno su bogate omega 3 masnim kiselinama, a istraživanje je dokazalo da redovna konzumacija semenki lana i lanenog ulja poboljšava sposobnost organizma da preradi masnoće.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našoj Facebook stranicama - Stvar ukusa i Šta da kuvam danas?

*Zapratite Stvar ukusa i na Instagramu >>>>>>>>>>>> https://www.instagram.com/stvar_ukusa/

Izvor: zadovoljna

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Recepti

Trikovi i saveti