Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Zašto je magnezijum bitan za naš organizam

Magnezijum je bitan za gotovo svaku funkciju i tkivo u telu, a između ostalog on podržava zdrav imunološki sistem, i poboljšava rad srca.

  Izvor: Profimedia/Shutterstock

Šta je magnezijum?

Magnezijum je mineral koji deluje kao kofaktor za više od 300 enzima u organizmu. To znači da on pomaže vašem telu da obavlja mnoge njegove funkcije normalno, kao što je izgradnja proteina, održavanje mišićnih i nervnih funkcija i regulisanje krvnog pritiska.

Magnezijum je, takođe, potreban i za funkcije metabolizma i razvoja kostiju. Ako imate problema sa grčevima u mišićima, promenama raspoloženja, umorom ili aritmijom, verovatno ćete imati koristi od povećanja unosa magnezijuma na dnevnoj bazi.

Šta uzrokuje nedostatak magnezijuma?

-Nizak unos hranjivih materija

-Prekomerno konzumiranje alkohola

-Hronična dijareja

-Malapsorpcija usled osetljivosti na gluten ili drugu hranu

-Korišćenje inhibitora protonske pumpe

-Korišćenje određenih antibiotika. 

Pogledajte i Koji mineral vam fali u organizmu

Preporučeni oblici magnezijuma:

-Magnezijum citrat. Ovaj oblik uglavnom se koristi da ublaži zatvor, stimulisanjem rada creva.

-Magnezijum glicinat. Ovaj oblik nije jak kao drugi, ali ga organizam lakše apsorbuje.

-Magnezijum sulfat. Ovaj oblik poznat je i pod nazivom gorka so. Sulfat pomaže u izvlačenju toksina iz organizma kroz pore kože dozvoljavajući magnezijumu da se nakon toga apsorbuje. 

Najbolji izvori magnezijuma:

-Tamna čokolada (75% kakaoa i više), alge, semenke bundeve, orašasti plodovi (bademi, indijski oraščić, kikiriki), spanać, losos, govedina, brokoli, gorke soli za kupku.

Pogledajte i Namirnice bogate magnezijumom

Napomena: 

Potrebe za magnezijumom zavise od niza faktora, kao što su zdravstveno stanje, starosna dob, sastav hrane, konzumiranje alkohola, stres, trudnoća i dojenje pa tako dnevne potrebe za ovim mineralom kreću se prema sledećem:

- deca: 170 mg dnevno

- mladi: 350 mg dnevno

- žene: 280 mg dnevno

- trudnice i dojilje: 350 mg dnevno

- muškarci: 350 mg dnevno.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našoj Facebook stranici - StvarUkusa

Izvor: minimagazin.info

Možda će vas zanimati

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Recepti

Trikovi i saveti