Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ostalo

4 razloga zbog kojih je dobro da jedete krompir tokom dijete

Autor Stvar ukusa
Autor Stvar ukusa

Verovanje da krompir goji je zabluda, dokazala su istraživanja. Saznajte zbog čega je pametno da jedete krompir ako želite da smršate.

Izvor: Profimedia/Shutterstock

Dok povrće poput spanaća i brokolija jedemo u kuvanom obliku, krompir pržimo i pečemo u raznim oblicima, kombinujemo ga sa masnim umacima i dodajemo mu maslac u slučaju pripreme pirea. Međutim, kuvani krompir je namirnica koja nije odgovorna za višak kilograma, što je i dokazalo istraživanje objavljeno u časopisu Journal of the American College of Nutrition.

Proičitajte i Kako da smršate 2 kilograma za 7 dana pomoću 2 sastojka 

U navedenom istraživanju je otkriveno da su ispitanici koji su se pridržavali dijete koja je uključivala 5 do 7 serviranja krompira dnevno nastavili da mršave predviđenim tempom. Dakle krompir nas sam po sebi neće ugojiti, ali prženi krompirići i ostale visoko energetske varijante krompira mogu.



Četiri razloga zbog kojih je dobro da jedete krompir dok ste na dijeti:

1. Krompiri sprečavaju prejedanje

Krompiri se kotiraju visoko kad je u pitanju osećaj sitosti. Naime, u ranije navedenom istraživanju zabeleženo je kako osobe koje su povećale količinu krompira u ishrani smanjile su ukupni unos kalorija. Osećaj sitosti koji krompiri stvaraju pripisuje se ukupnom sadržaju prehrambenih vlakana koji je u jednom krompiru jednak onom u jednoj jabuci. Glavni adut krompira je rezistentni skrob koji zauzima mesto u našem probavnom traktu i usporava varenje što nas čini sitima. Takođe, jedan srednje veliki krompir sadrži oko 3 grama krompira što svakako nije zanemarljivo. A impresivan je i sadržaj vitamina C kojeg u srednje velikom krompiru kuvanom u kori ima oko 20 mg što iznosi 25% preporučenog dnevnog unosa.

2. Krompir je nisko kaloričan

Srednje veliki kuvani krompir sadrži oko 150 kalorija. Međutim, krompir sa visokim sastavom rezistentnog skroba ima još i nižu kalorijsku vrednost. Stajanjem krompira raste količina rezistentnog skroba koji se teško vari, pa organizam na kraju i ne iskoristi sve kalorije iz krompira. Za dijetu je najbolje jesti krompir salatu koja je 2 do 3 dana stajala u frižideru.

3. Krompir je dobar izvor energije za trening

Tokom treninga visokog intenziteta ili vežbi koje dugo traju, glukoza i glikogen su osnovni izvori energije. Adekvatan unos ugljenih hidrata može poboljšati sportsku aktivnost, a veća aktivnost znači i veću potrošnju kalorija. Još jedna sportska prednost krompira je i kalijum. Jedan srednje veliki krompir sadrži više kalijuma od banane i to za čak 200 mg.

Proičitajte i Jelovnik koji će vam pomoći da izgubite 15kg za 15 dana

4.Značaj skroba u ishrani

Skrob je u osnovi složeni ugljeni hidrat, a poznato je da su složeni ugljeni hidrati poželjni u ishrani. Posebno je značajan rezistentni skrob koji se u nekim istraživanjima dovodi u vezu s kontrolom glukoze u krvi.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našoj Facebook stranici - Stvar ukusa

Izvor: Zdrava krava

Najnovije

Recepti

Trikovi i saveti