Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Otkrijte: 7 namirnica koje štete probavi i 5 koje je podstiču

Autor Stvar ukusa
Autor Stvar ukusa

Proverite i saznajte šta je dobro, a šta škodi vašoj probavi.

 Izvor: Profimedia/Shutterstock

Namirnice koje mogu biti loše za probavu

Čili paprike - čili može nadražiti jednjak i dovesti do žgaravice, što može biti problem kod onih koji pate od sindroma iritabilnog creva ili od hronične žgaravice.

Mleko - kalcijum je neophodan u ishrani i najlakše ćete do njega doći konzumirajući mlečne proizvode, poput mleka ili sira. No, ako ne podnosite laktozu, može uzrokovati dijareju, gasove, nadutost i grčeve. Netolerancija na laktozu je čest problem, a događa se kada ljudi nemaju dovoljno laktaze, enzima koji razgrađuje laktozu (šećer koji se nalazi u mleku). Celijakija, Kronova bolest i hemoterapija mogu oštetiti creva, što takođe dovodi do nepodnošenja laktoze.

Pogledajte i Lekoviti indijski napitak za bolju probavu

Alkohol - opušta telo, ali i sfinkter jednjaka. To može dovesti do kiseline i žgaravice. Takođe može dovesti do upale sluznice želuca, ometati određene enzime i sprečiti apsorpciju hranjivih materija. Previše alkohola izaziva proliv i grčeve.

Bobice i semenke - bobičasto voće i semenke su dobri za zdravlje, ali namirnice sa sitnim semenkama mogu biti problem za osobe s divertikulitisom (kada na debelom crevu nastaju male vrećice crevne sluznice). Teorija je da semenke ometaju vrećice i predstavljaju rizik od zaraze. To nije dokazano, no ako otkrijete da vam semenke (npr. Suncokreta ili bundeve) iritiraju creva, držite se podalje od njih.

Čokolada - studija je pokazala da čokolada može biti problem za one sa sindromom iritabilnog creva ili kronične opstipacije. No nije problem sama čokolada, nego mleko, često sadržano u čokoladnim poslasticama. Takođe i kofein, koji izaziva grčeve, nadutost i proliv.

Kafa, čaj i bezalkoholna pića - ne samo da preterano opuštaju sfinkter jednjaka, nego mogu delovati kao diuretik, što vodi do proliva i grčeva.

Pogledajte i Soda bikarbona i limun: Ova kombinacija spasava živote

Kukuruz - bogat je vlaknima, ali sadrži i celulozu, tip vlakana koji ljudi teško probavljaju jer im nedostaje potreban enzim. Ako kukuruz dobro prožvačete, verovatno ćete ga lako probaviti. No ako ga progutate bez dovoljno žvakanja, može izazvati gasove i bolove u trbuhu.

Najbolja hrana za probavu

Jogurt - u crevima se nalaze milioni bakterija koje pomažu kod probave, a jogurt sadrži neke vrste dobrih bakterija.

Kupus - kupus poboljšava rast zdravih bakterija u debelom crevu. Takođe eliminiše toksine iz creva i podstiče redovne stolice. Kiseli kupus je dobar baš iz istog razloga.

Đumbir - ovaj začin se već hiljadama godina koristi kao prirodni lek za ublažavanje mučnine, protiv povraćanja, gasova, gubitka apetita itd. Ipak, najbolje je konzumirati ga umereno, jer se velike količine mogu obiti o glavu. Više od dva do četiri grama dnevno mogu izazvati žgaravicu.

Pogledajte i Domaći recepti koji će vam "prodrmati" probavu u roku od 15 minuta

Nemasno meso i riba - ako jedete meso, birajte piletinu, ribu i ostalo nemasno meso, jer ćete ga probaviti lakše od sočnog odreska. Nemasno meso i riba takođe nisu povezani s povećanim rizikom od raka debelog creva poput masnog crvenog mesa.

Celovite žitarice - poput celovitog pšeničnog hleba, zobi i smeđeg pirinča, dobar su izvor vlakana, što pomaže u probavi. Vlakna takođe daju duži osećaj sitosti i smanjuju holesterol, ali mogu uzrokovati gasove, nadutost i druge probleme kod ljudi koji naglo povećaju njihov unos - zato ih je potrebno polako povećavati u ishrani.

Banane - normaliziraju rad creva, pogotovo, ako imate proliv. Osim toga, vraćaju organizmu izgubljene elektrolite i kalijum.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaci i na našim Facebook stranicamaStvar ukusa i Šta da kuvam danas?

*Zapratite Stvar ukusa i na Instagramu >>>>>>>>>>>> https://www.instagram.com/stvar_ukusa/

Izvor: zdrava krava

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Recepti

Trikovi i saveti