Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Hrana kao lek

Namirnice koje snižavaju nivo holesterola

Autor Stvar ukusa
Autor Stvar ukusa

Regulišite nivo holesterola prirodnim putem, zdravom ishranom.

Izvor: Profimedia/Shutterstock

Pre uzimanja lekova za holesterol, pokušajte da ga smanjite prirodnim putem - vežbanjem, unosom vlakana, lekovitim biljem, kao i mediteranskim tipom ishrane.

Jabuka je neprijatelj LDL holesterola

LDL holesterol, koji se još naziva i lošim holesterolom uzrokuje stvaranje naslaga i povećava rizik od srčanog i moždanog udara. Jedan od načina smanjenja njegovog nivoa je svakodnevno jedenje jabuka. Jedna jabuka sadrži oko četiri grama vlakana, koja smanjuju apsorpciju masti u organizam i podstiču njihovo izbacivanje, piše WebMD.

Orašasti plodovi

Bilo da je reč o orasima, bademima, lešnicima, indijskim oraščićima ili bilo kojim drugim orašastim plodovima, te zdrave grickalice odlične su za snižavanje lošeg i povećavanje dobrog holesterola. Najbolje je jesti one koje nisu obrađene i dodatno soljene, a bogate su vlaknima i vitaminima E, koji imaju odlično delovanje na kardiovaskularno zdravlje.

Pogledajte i Napitak koji snižava nivo holesterola i triglicerida

Beli i crni luk

Osim što snižavaju nivo ukupnog holesterola, ovo povrće podiže nivo onog dobrog za oko 30 odsto zahvaljujući fitonutrijentima koje sadrže. Beli i crni luk se od davnina koriste u prevenciji srčanih bolesti, jer poboljšavaju cirkulaciju i izlučivanje viška masnoća iz krvi, a stimulišu i jetru i bubrege na rad.

Riba

Niskokalorično, puno proteina i omega 3 masnih kiselina, riblje meso bi se kod onih s povišenim nivoom holesterola trebalo naći na jelovniku barem tri puta nedeljno. Najbolji odabir je plava riba, a dokazano je da redovan unos ribe snižava nivo triglicerida u krvi.

Soja

Baš poput ribe, soja je bogata proteinima koji za razliku od onih u mesu ne doprinose povećanju nivoa lošeg holesterola u krvi. Ako proizvode od soje unosite tri puta nedeljno, nivo ukupnog holesterola se može smanjiti oko 10 odsto, pokazuju studije.

Avokado

Ova egzotična namirnica sve se češće savetuje onima s povišenim holesterolom jer sadrži oleinsku kiselinu, koja deluje na smanjenje LDL holesterola. Bilo da ga jedete u salati, umaku, samoga ili pak koristite ulje od avokada, njegove dobrobiti biće pojačane ako pritom ne unosite brzu hranu.

Pogledajte i 4 supernamirnice - pomažu da smršate i oslobađaju od stresa

Čajevi

Čaj od koprive, kadulje, zeleni čaj i mešavine koje sadrže anis, maslačak i majčinu dušicu poznate su po svom detoksikacijskom učinku. One podstiču jetru na rad, koja pak pojačano eliminiše masnoće i sprečava njihovo taloženje. Svaki dan popijte jednu do dve šoljice biljnog čaja na dan za najbolji učinak.

Maslinovo ulje

Nezasićene masnoće iz maslinovog ulja najvažniji su faktor dugovečnosti onih s mediteranskim tipom ishrane. Životinjske masnoće bogate su transmasnim kiselinama koje povisuju LDL holesterol, dok će ga maslinovo ulje smanjiti i povećati nivo onog dobrog.

Čaša crnog vina

Uz obrok možete popiti čašu crnog vina koje obiluje antioksidansima i čuva srce. Ipak, ključ je u umerenosti, a dokazano je da oko 1,5 dcl crnog vina na dan snižava nivo LDL holesterola za oko osam odsto.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našoj Facebook stranici - StvarUkusa

Izvor: 24sata.hr

Najnovije

Recepti

Trikovi i saveti