Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Hrana kao lek

Sočne smokve - plodovi puni zdravlja

Autor Stvar ukusa
Autor Stvar ukusa

Smokve smanjuju apetit, potpomažu varenje i regulišu krvni pritisak, ali to nije sve...

Izvor: Profimedia/Shutterstock

Smokve su odličan izvor vlakana, pune su vitamina i minerala, a i sušene i sveže daju posebnu draž jelima.

Ove voćke imaju jedinstven, sladak ukus, mekanu i žilavu teksturu, prepunu blago hrskavim semenkama. Sveže smokve su delikatne i brzo se kvare, pa se često suše da bi se sačuvale i kako bi se moglo u njima uživati tokom cele godine. Postoji više različitih sorti smokava, od kojih sve variraju u boji i teksturi. Njihova prirodna slast se pre pojave rafinisanog šećera koristila kao zaslađivač, piše bbcgoodfood.com.

Smokva se spominje u najranijim istorijskim dokumenatima i ima istaknuto mesto u Bibliji. Smokve su poreklom sa Bliskog Istoka i Mediterana, a Grci su čak imali zakon koji je sprečavao njihov izvoz.

Pogledajte i Zašto je dobro jesti šljive

Blagodeti smokve

Smokve imaju visok procenat prirodnih šećera, rastvorljivih vlakana i minerala uključujući kalijum, kalcijum, magnezijum, gvožđe i bakar i dobar su izvor vitamin E i K, antioksidantima koji doprinose zdravlju.

U 100 grama sušenih smokava nalazi se 249 kalorija, 3,3g proteina, 0.9g masti, 69 grama ugljenih hidrata i 5.6 grama vlakana, dok 100 grama svežih sadrži 80 kalorija, 1,3 grama proteina, 0.3 grama masti, 20,3 grama ugljenih hidrata i 2,2 grama vlakana.

Smokve takođe sadrže prirodan probiotik, koji pomaže varenje i deluju kao prirodni laksativ zbog visokog sadržaja vlakana.

Ishrana bogata voćem i povrćem - uključujući sveže smokve, prirodno povećava kalijum i može da pomogne osobama koje imaju nizak krvni pritisak.

Prirodno bogate dijetetskim vlaknima, smokve mogu biti korisna hrana za one koje vode računa o svojoj težini. Hrana bogata vlaknima obezbeđuja osećaj sitosti i smanjuje glad i želju za hranom.

Pogledajte i Smokve - Biblijski cvet kao delikates

Kako izabrati najbolje plodove

Kada birate smokve, izaberite one koji su deblje, imaju jarku boju i da nemaju oštećenja. Zrele smokve imaju sladak miris. Kada ih donesete kući, zrele smokve nemojte oprati ako ne želite odmah da ih jedete. One treba da se čuvaju u frižideru najviše oko dva dana. Ako smokve još nisu sazrele, čuvajte ih na sobnoj temperaturi. Suve smokve mogu se čuvati mnogo duže, na hladnom i tamnom mestu, ili u frižideru.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našoj Facebook stranici - StvarUkusa

Najnovije

Recepti

Trikovi i saveti