Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Nisu sva ulja dobra za prženje

Autor Stvar ukusa
Autor Stvar ukusa

Većina ljudi kupuje jedna te ista ulja, i to uglavnom suncokretovo i biljno. A zagrevanjem ovih ulja stvaraju se štetne materije, koje kroz hranu završavaju u telu i tamo čine štetu.

 Izvor: Profimedia/Shutterstock

Zato izbegavajte pripremanje hrane s ovim uljima. Najzdravija ulja bogata su mononezasićenim i polinezasićenim masnim kiselinama koje održavaju normalne nivoe holesterola.

Pogledajte i Kako pravilno da koristite ulja u kuhinji

Na primer, za salatne prelive, povrće kuvano na pari ili ribu isprobajte orahovo, sezamovo ili ulje lana. Kupite ih u malim količinama i držite u frižideru kako bi duže trajali. Orahovo ulje najbolje je unositi sirovo jer je bogato alfa-linolenskom kiselinom, koja je dobra za kardiovaskularno zdravlje. Salatnim prelivima daće lep orašast ukus, a možete njime da polijete i mahune i prokulice kuvane na pari, premazati ribu s roštilja pre posluživanja ili ga dodati testenini sa začinima. Može se zagrevati i na većim temperaturama.

Sledeći put kad potrošite bocu biljnog ulja, zamenite ga maslinovim, kokosovim, kikirikijevim ili uljem kanole. 

Maslinovo ulje bogato je mononezasićenim kiselinama koje snižava loš, a povećava dobar holesterol. Već dve kašičice ulja na dan prepolovljuju rizik od srčanih bolesti, pokazala je španska studija. Koristite ga u marinadama za ribu, živinu i nemasno meso, u salatnim prelivima ili prženim jelima. Pržite na njemu uvek na srednjoj vatri jer može da počne da dimi na jakoj. 

Zdravo kikirikijevo ulje idealno je za marinade i prženje

Ulje kikirikija bogato je vitaminom E i mononezasićenim kiselinama. Bogato je i fitosterolima, supstancama koje održavaju zdrav nivo holesterola blokirajući njegovu apsorpciju u tankom crevu. Može se grejati na visokim temperaturama, pa je idealno za marinade i prženje. 

Ulje lana koristi se sirovo i čuva u frižideru

Ulje lana bogato je zdravim omega-3, 6 i 9 masnim kiselinama, a dobro je za zdravlje srca, raspoloženje i pamćenje. Ima jak orašast ukus, ali vrlo je osetljivo pa ga čuvajte u malim količinama u frižideru i koristite sirovo. Dobro je u salatnim prelivima, na zobenoj kaši, a možete ga dodati i u smoothie i salati sa žitaricama.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našoj Facebook stranici - StvarUkusa

Izvor: 24sata.hr

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Recepti

Trikovi i saveti