Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Hrana kao lek

Lekovito i ukusno sočivo, prava riznica zdravlja

Autor Stvar ukusa
Autor Stvar ukusa

Ako do sada niste, vreme je da probate sočivo! U pitanju je veoma zdrava namirnica koju ćete lako skuvati i pripremiti na više načina.

Izvor: Profimedia/Shutterstock

Ako ćete se tek susresti s ovom zdravom mahunarkom, za početak možete skuvhati varivo od sočiva, baš kao što pripremate pasulja ili neko drugo jelo "na kašiku". Osim variva, sočivo se može pripremiti kao supa, iskoristiti za salatu, kao prilog nekom mesnom jelu ili pak napraviti zdravi namaz.

Sočivo sadrži proteine i zdrava vlakna. Budući da ne sadrži zasićene masnoće, kao ni štetni (LDL) holesterol, izvanredan je izvor vlakana. Mahunarke su inače bogate vlaknima što znači da ćete se i od manje porcije osećati duže sitima. Takozvana rastvorljiva vlakna važna su za naše zdravlje jer privlače mnoge štetne materije, šećere i masnoće iz hrane. Od minerala najviše sadrži kalcijum, gvožđe, magneziumj i fosfor, a od vitamina su najprisutniji C i B i folna kiselina.

Pogledajte i Kako da pripremate mahunarke

Prema procenama nutricionista, nedeljno bi trebalo da pojedemo oko tri šoljice različitih mahunarki. Lekarka i nutricionistkinja Cynthia Sass za Yahoo Food naglašava kako se s vremenom telo navikne na mahunarke pa su i problemi s neugodnim gasovima manji.

Kod kuvanja nemojte preterivati s količinom vode jer iako je sitna u  poređenju s ostalim mahunarkama neće dobiti na obimu kao pirinač i popiti višak vode. Zato prvo skuvajte vodu, a nakon toga dodajte sočivo, smanjite vatru i lagano kuvajte od 25 do 30 minuta. Kuvate li sočivo za salatu, neka bude tvrđe, a mekše je više za supu ili varivo.

Pogledajte i Kako izbeći nadimanje od pasulja

Inače postoji čak četrdesetak vrsta sočiva, a neke su poznatije, baš poput crnog sočiva koja je odlična u supama, ali i kao prilog.

Zeleno sočivo iz francuskog grada Le Puy-en-Velay doista je posebno, a samo jedna vrsta sočiva može dobiti taj naziv i treba biti sađena na brdu Velay, na kojem zahvaljujući zemlji i mikroklimi dobiva izvrsne kulinarske kvalitete. Čvrsta je, bogata ukusom i idealna za salate.

Crveno sočivo kuvanjem postaje kremasto, a ružičasto sočivo najbolja je u začinjenim varivima, piše Huffington Post.

Bez obzira na to koju ćete sočivo spremati, ne možete pogrešiti u odabiru budući da se radi o izuzetno zdravoj mahunarki.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našoj Facebook stranici - Stvar ukusa

Izvor: tportal

Najnovije

Recepti

Trikovi i saveti