Verovatno vam se nekoliko puta desilo da kupite kesicu čipsa i da, nakon samo nekoliko minuta, shvatite da grebete po praznoj kesici i krišom stavljate u usta mrvice. Zbog čega se to dešava?

Nedavno sprovedena studija, objavljena u magazinu PloS One utvrdila je da se, ukoliko je hrana u blizini, javlja neurološki impuls koji podstiče konzumaciju hrane.

Naučnici holandskog Univerziteta u Utrehtu došli su ovog zaključka sprovođenjem niza eksperimenata, tokom kojih su učesnici istraživanja posmatrali fotografije hrane. Na nekima od njih je hrana prikazana izbliza, dok je na drugima ona fotografisana iz veće udaljenosti.

Rezultati su pokazali da su učesnici koji su imali prilike da posmatraju fotografije na kojima je hrana prikazana bliže imali pojačanu želju za skorijim obrokom, nevezano za to koliko su, objektivno, bili gladni. Štaviše, utvrđeno je i da su studenti koji su učestvovali u istraživanju brže reagovali na fotografije hrane kojanije bila u omotu ili kesici, što je, takođe, ukazalo na privlačnost dostupnosti hrane.