Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ovo je 10 najzdravijih namirnica na svetu

Autor Stvar ukusa
Autor Stvar ukusa

Nutritivne vrednosti ovih namirnica su velike, pa su one s pravom na vrhu liste najzdravije hrane.

 Izvor: Profimedia/Shutterstock

Borba među svežom i zdravom hranom bila je žestoka. Renomirani nutricionisti imali su težak zadatak da izaberu najbolje namirnice koje su s ponosom ponele titulu- superhrana.

Evo koje su to namirnice.

1. Limun

Samo jedan limun zadovoljiće naše dnevne potrebe za vitaminom C koji nam pomaže u borbi protiv holesterola i jača naše kosti. Citrusni flavonoidi koji se nalaze u limunu sprečavaju razvoj ćelija raka i deluju protivupalno.  

Savet 

Dodajte krišku limuna u zeleni čaj. Jedna studija pokazala je da citrusi povećavaju sposobnost apsorpcije antioksidansa iz čaja za čak 80 odsto.

2. Brokoli

Manja glavica brokolija zadovoljiće naše dnevne potrebe za vitaminom K i vitaminom C.

Savet

Ukoliko ga kuvate u mikrotalasnoj, zadržaćete čak 90 odsto njegovih hranljivih sastojaka, dok klasičnim kuvanjem 66 odsto.

3. Crna čokolada

Samo kockica crne čokolade može da smanji krvni pritisak. Kakao prah bogat je izvor flavonoida, antioksidanasa koji smanjuju loš holesterol.

Savet

Ako vam se jede čokolada, setite se da tabla crne čokolade sadrži 53,5 g flavonoida dok mlečna samo 14 g.

Pogledajte još i Ova zdrava hrana smanjuje rizik od depresije

4. Krompir

Jedan crveni krompir sadrži 66 mikrograma folne kiseline, ista količina se nalazi u šolji spanaća i brokoliju. Osim toga, krompir sadrži vitamin A koji je veoma značajan u borbi protiv slobodnih radikala. 

Savet 

Sačekajte da vam se krompir u tanjiru ohladi. Istraživanja su pokazala da na taj način možete da sagorite čak 25 odsto masnoća više prilikom varenja.

5. Losos

Veliki izvor omega 3 kiselina koje su dobre u borbi protiv depresije, bolesti srca i raka. Porcija od 80 grama lososa zadovoljiće naše dnevne potrebe za nijacinom, vitaminom iz B kompleksa koji je odličan u borbi protiv Alchajmerove bolesti i demencije.

Savet

Divlji losos je zdraviji od tovljenog.

6. Orasi

Poput lososa, orasi su bogati omega 3 masnim kiselinama koje su dobre za prevenciju lošeg holesterola, slobodnih radikala, kao i opekotina od sunca.

Savet

Pojedite par oraha uveče. Antioksidans melatonin koji se nalazi u jezgru pomoći će vam da lakše zaspite.

Pogledajte još i Uvrstite ih u ishranu: 10 namirnica koje mogu da spreče rak

7. Avokado

Bogat zdravim mastima, u jednoj studiji otkriveno je da avokado može da smanji holesterol čak za 22 odsto. Jedna voćka sadrži 40 odsto folne kiseline i dovoljnu količinu vlakna koja će zadovoljiti naše dnevne potrebe.

Savet

Odličan je kao dodatak zelenoj salati u kojoj se povećava apsorpcija njegovih hranljivih sastojaka.

8. Beli luk

Odličan u borbi protiv bakterija uključujući i ešerihiju. Alicin iz belog luka odlično suzbija upale u našem organizmu. 

Savet

Svež beli luk sadrži najviše hranljivih sastojaka, ali se ni kuvanjem ne gubi puno toga. Ipak, budite pažljivi da ga ne prepečete ili prekuvate jer će se onda većina hranljivih sastojaka izgubiti.

attachment-beli_luk
Izvor: Profimedia/Shutterstock

9. Spanać

Nije ni čudo što ga Popaj toliko voli. Šalu na stranu, spanać sadrži lutein i zeaksatin, dva moćna antioksidansa koja su bitna za dobar vid. Spanać je i jako dobar u prevenciji i lečenju kancerogenih bolesti.

Savet

Najbolje je da ga jedete sirovog, a najlakši nači je da ga dodate u smuti.

10. Pasulj

Neka vam se pasulj nađe barem 2 do 3 puta nedeljno na meniju jer je ustanovljeno da smanjuje rizik od bolesti srca.

Savet

Crn pasulj sadrži 40 puta više antoksidansa od belog 

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našoj Facebook stranici - Stvar ukusa

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Recepti

Trikovi i saveti