Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ostalo

Mitovi o doručku u koje verujemo

Autor Stvar ukusa
Autor Stvar ukusa

Najbolje što možete da učinite za svoje zdravlje je da osluškujete svoje telo.

Izvor: Profimedia/Shutterstock

Već dugi niz godina se šire razni mitovi o prehrambenim navikama, uključujući i naviku doručkovanja. To ne znači da su ove tvrdnje potpuno neistinite, ali ih svakako treba uzeti s rezervom.

Doručak ubrzava metabolizam

Ovaj mit je nastao zbog tvrdnje da se metabolizam usporava nakon izgladnjivanja. Neki stručnjaci pretpostavljaju da će izgladnjivanje od 8 sati (spavanje) usporiti vaš metabolizam. Ipak, ovo je daleko od istine. Istraživanja su pokazala da metabolizam počinje da usporava tek nakon 60 sati izgladnjivanja. Nedavno istraživanje naučnika iz Ujedinjenog Kraljevstva je pokazalo da doručak nema nikakav uticaj na metabolizam.

Pogledajte i Razotkrivamo 5 najčešćih mitova o (ne)zdravoj ishrani

Preskakanje doručka će uzrokovati debljanje

Postoji ustaljeno mišljenje da redovan doručak podstiče mršavljenje, a preskakanje doručka uzrokuje debljanje. Zapravo, veliki broj istraživanja je podržao ovu tvrdnju. Ali, ta istraživanja su bila opservacijska, a ona nisu potpuno merodavna jer se učesnici ne posmatraju sve vreme i uglavnom se ne beleže sva njihova ponašanja. U kontrolisanom istraživanju se pokazalo da su samo oni učesnici koji su preskakali doručak smršali.

Doručak pomaže u regulisanju apetita

Ne postoji nikakva garancija da će vam doručak pomoći u kontrolisanju porcija kasnije u toku dana. Naučnici su ustanovili da osobe koje doručkuju osećaju manju glad za vreme ručka, ali na kraju dana unesu 400 kalorija više. Neke namirnice mogu pomoći u kontroli apetita. To su namirnice bogate proteinima i vlaknima.

Pogledajte i 5 dobrih razloga da jedete ovsenu kašu

Doručak popravlja koncentraciju

Ovo nije potpuno neistinito, barem ne za neke osobe. Neke osobe osećaju pogoršanje koncentracije nakon doručka, što bi značilo da uticaj doručka na koncentraciju uveliko zavisi od osobe.

Doručak pomaže u regulaciji nivoa inzulina i nivoa šećera u krvi

Neki stručnjaci veruju da doručak pomaže u regulaciji nivoa inzulina i šećera. Smatraju da je telo najosetljivije na inzulin u jutarnjim satima pa je tada najbolje jesti ugljene hidrate. Treba znati da je telo najosetljivije na inzulin za vreme izgladnjivanja, što znači da će biti jednako osetljivo na inzulin i kasnije, ne nužno ujutro i za vreme doručka.

Pogledajte i Ovo jedite za doručak, pa ćete brže smršati

Preskakanje doručka uzrokuje gubitak mišićne mase

Istina je da izgladnjivanje uzrokuje gubitak mišićne mase, ali su istraživanja pokazala da je potrebno 16 sati ne jesti ništa da bi telo počelo da koristi mišiće kao energiju. Ako niste preskočili večeru, nema nikakve potrebe da se brinete oko preskakanja doručka.

Doručak je najvažniji obrok u danu

Ovo je definitivno najpopularniji mit. Nijedan obrok nije najvažniji. Ono što je najvažnije je broj unesenih kalorija, namirnice koje ste uneli taj dan i koliko ste se kretali. Ono što utiče na mršavljenje je ukupan unos kalorija, a ne vreme kada ste jeli.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našoj Facebook stranici - Stvar ukusa

Najnovije

Recepti

Trikovi i saveti