Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Kakva dijeta najbolje odgovara vašim godinama?

Dijeta koja ne odgovara starosnoj dobi vrlo često je razlog zbog kojeg se kilogrami ne gube. Zato je važno jelovnik prilagoditi godinama, pogotovo kada želimo da smršamo.

  Izvor: Profimedia/Shutterstock

Nije podjednako lako izgubiti višak kilograma u dvadesetima i, recimo, u četrdesetima. Zato ni dijeta ne treba biti ista, jer što smo stariji, to se metabolizam više usporava, pa više moramo voditi računa o ishrani i unosu kalorija.

Ako imate od 20 do 29 godina

Najbolji način za gubljenje kilograma u ovim godinama je voćna dijeta. Voće je bogato vitaminima i odlično je u kombinaciji s fizičkom aktivnošću. Pektin, voćna kiselina i kalijum – najčešći sastojci voća – sagorevaju kalorije, i poboljšavaju metabolizam i probavu. Pre sprovođenja dijete svakako se konsultujte sa lekarom.

Pogledajte i Brza letnja lubenica dijeta: Kako da smršate za 5 dana

Ako imate od 30 do 39 godina

Kada se pređe trideseta, metabolizam se usporava. Tada treba smanjiti unos kalorija i ne izbegavati fizičku aktivnost. Ne treba težiti brzim dijetama, jer će se koža opustiti pa ćete izgledati starije. Najbolje su dijete kojima se gubi od 2 do 2,5 kilograma mesečno. Idealna dijeta sastoji se od povrća, jer će se tako sprečiti “napadaji gladi” i oscilacije u težini.

Pogledajte i Jelovnik i dijeta koji će doprineti zdravlju želuca

Ako imate od 40 do 49 godina

Veliki broj žena nakon četrdesete godine ima problem s težinom: mišićna masa se smanjuje, a masne naslage povećavaju se usled hormonalnih promena. Najveću količinu hrane trebate konzumirati tokom prvog dela dana i imati laganu večeru u ranim večernjim satima. Ne treba uzimati više od 30 posto masnoće od ukupnog dnevnog kalorijskog unosa. Jedite češće ribu i morske plodove. U ovoj životnoj dobi vaše telo počinje da zadržava tečnost. Idealna dijeta je ona koja uključuje pirinač.

Pogledajte i Pirinač dijeta - smršajte 7 kilograma za tri nedelje

Ako imate više od 50 godina

U ovim godinama potrebno je manje energije nego nekom od dvadeset. Jedite od četiri do pet manjih porcija dnevno. Najučinkovitje materije koje razlažu masnoću su enzimi. Ananas je bogat enzimima i vitaminom C i odličan je pomoćnik probavnom traktu.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našoj Facebook stranici - Stvar ukusa

Izvor: zdravakrava.hr

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Recepti

Trikovi i saveti