Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Da li ste znali da se možete ugojiti od ovsene kaše?

Autor Stvar ukusa
Autor Stvar ukusa

Ovas spada u najzdravije namirnice, bogat vlaknima, proteinima, ali ovsenom kašom možete dobiti na kilaži...

 Izvor: Profimedia/Shutterstock

Bez obzira na sve prednosti, ovas ima i nedostatke. Ovih 6 grešaka može se odraziti na vaše zdravlje:

Prevelika porcija

Prejedanje i prevelike porcije bilo koje hrane može biti uzrok gojenju. Pola šoljice suvog ovasa pretvara se u jedu šoljicu kuvanog ovasa, što je idealna porcija. Ako to ne smiruje vaše "gladne oči", savet nutricionistice Dženifer Bovers je da ovsenu kašu premestite u manju posudu.

Pogledajte i 5 dobrih razloga da jedete ovsenu kašu

Premalo hranjivih dodataka

Zbog hranjivih materija ovasa, nije opravdano dodati one nehranjive kao što su džem ili krem. Dakle, slatkiše izbegavajte. Najzdraviji sastojci koje treba koristiti su sveže voće, orašasti plodovi i cimet. Bundevine, konopljine ili ostale semenke alternativa su orašastim plodovima jer su bogate proteinima. Na sreću, čokolada ipak dolazi u obzir, ali samo u obliku kakao praha koji je bogat antioksidansima.

Previše dodataka  

Orašasti plodovi u preteranim količinama takođe nisu dobri za zdravlje. Idealna količina je 150 kalorija, figurativno, jedna golf loptica dodataka.  

Pročitajte i Da li je zdravo jesti musli za doručak

Masti

Ako ovsenu kašu jedete u kombinaciji s mlekom, a ne vodom, i pri tome dodate orašaste plodove ili pak eksperimentišete s avokadom, lako možete preći prihvatljivu granicu kalorija. Ovsena kaša dovoljno je gusta i u kombinaciji s vodom, ali možete dodati i kašiku mleka. Masti možete dodati ako odmah posle doručka osetite glad.

"Gotove" kaše

Postoje brojne kaše s "ukusima" jabuke i cimeta, meda i javorovog sirupa, ali one sadrže prevelike količine šećera. Najbolje bi bilo da ih izbegavate i kupujete obične koje možete obogatiti voćem i zdravim dodacima.  

Pogledajte i Kako da vam ovsena kaša postane omiljeni doručak

Volite slatko

Slatke varijante zaslađivača kao što su smeđi šećer, med ili javorov sirup, nažalost, u preteranim količinama takođe su štetni i telo ih procesuira na isti način kao i beli šećer. Savet stručnjaka je zamena s bananom, cimetom ili ekstraktom vanile.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našim Facebook stranicama - Stvar ukusa i Šta da kuvam danas?

*Zapratite Stvar ukusa i na Instagramu >>>>>>>>>>>> https://www.instagram.com/stvar_ukusa/

Izvor: zdravakrava.24sata.hr

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Recepti

Trikovi i saveti