Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Pritikinova dijeta

Osnovni princip ove popularne dijete je specifičan balans unosa proteina, masti i ugljenih hidrata.

  Izvor: Profimedia/Shutterstock

Pritikinova dijeta je potpuno nov odnos između tri osnovne grupe hranljivih supstanci: proteina, masti i ugljenih hidrata.

Proteini čine 10-15 % ukupnog dnevnog unosa kalorija, masti najviše 10 %, a ugljeni hidrati čak 80 %. u toku dijete sudozvoljene sve vrste povrća, svežeg voća, žitarica, kao i proizvodi od brašna: hleb, testenina bez dodataka ulja, šećera, masti i jaja, sve mahunarke, krompir, belance, obrano mleko, jogurt, nemasni sir, živinsko meso i riba.

Obrok pripremite od kuvanih ili sirovih namirnica. Odstranjivanje svih vrsta masti, ulja, maslaca i margarina omogućuje da baš ova dijeta zasad nema pravog konkurenta u snižavanju vrednosti holesterola i masti u krvi. Pre početka držanja dijete proverite svoj holesterol pre početka dijete i 3 ili 6 meseci posle njenog redovnog pridržavanja. Bićete i sami iznenađeni efektom.

Da bi se Pritikinova dijeta pravilno sprovodila, treba imati na umu još nekoliko pravila. Naime, jedite više puta dnevno da ne biste osetili glad jer u tom slučaju lako dolazi do gubitka motivacije i odustajanja od dijete. Pogrešno je izostaviti neki od dnevnih obroka. Naprotiv, za svaki dan treba da predvidite tri obroka, i dva međuobroka koji mogu da sadrže kukuruzne pahuljice, salatu ili komad voća. Boljim rezultatima ove dijete svakao doprinosi i fizička aktivnost.

Pre nego što se odlučite na dijetu i počne te sa novim režimom ishrane obavezno konsultujte lekara.

Meso. Od mesa se preporučuju riba i živina. Obavezno skinite kožicu s mesa i odstranite sve masne delove. A meso jedite sa roštilja ili kuvano.

Mahunarke. Pasulj, grašak, sočivo i soja su dozvoljeni zato što predstavljaju biljne izvore proteina i izvor biljnih vlakana, nesvarljivih materija višestruko korisnih za organizam. Mahunarke jedite najmanje jednom, a najbolje triput nedeljno. Zbog veće kalorijske vrednosti dozvoljena količina je 1/2-3/4 kg nedeljno.

Jaja. Žumance je značajan izvor holesterola, dok belance ne sadrži masnoće, a izvor je esencijalnih aminokiselina. U toku držanja Pritikinove dijete preporučuje se sedam belanaca nedeljno.

Voće i povrće. Sve vrste povrća su dozvoljene u neograničenim količinama (bar dvaput dnevno), pod uslovom da se jede sirovo ili kuvano. Krompir može da se jede svakodnevno. Dozvoljene su sve vrste semenki i zrnevlja, s tim što treba voditi računa o količini zbog veće kalorijske vrednosti. Preporučuju se i porcije voća, do pet puta dnevno. Dnevno je dozvoljena i čaša soka bez šećera.

Hleb i žitarice. Dozvoljeno je 5-6 kriški hleba i peciva, a pirinač možete da jedete svakodnevno, kao i mekinje, ječam, pahuljice od kukuruza, testenine, ali bez dodatka šećera, masti, ulja i jaja. Naravno, prednost imaju raženi i crni hleb.

Mlečni proizvodi. Od mlečnih proizvoda su dozvoljeni su samo obrano mleko i jogurt (1/4 l dnevno), kao i posni sir (30-50 g dnevno).

Slatkiši. Sve vrste slatkiša, kao i šećer, med, marmelada, voćni sirupi, izričito su zabranjeni.

Začini. Dozvoljene su sve vrste začina. Majonez, kečap i sosovi nisu dozvoljeni. Upotrebu soli, zbog mogućeg povišenog visokog pritiska, treba svesti na minimum. Kad god je moguće, so zamenite drugim začinom.

Piće. Dozvoljeni su mineralna voda i čaj. Alkohol i vrste pića koje sadrže kofein (kafa, koka-kola) se ne rpeporučuju.

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Recepti

Trikovi i saveti