Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Dijeta koja štiti od Alchajmerove bolesti

Autor Stvar ukusa
Autor Stvar ukusa

Stručnjaci veruju da posebna dijeta može smanjiti mentalno “propadanje” koje se dešava kako starimo.

 Izvor: Profimedia/Shutterstock

Prema poslednjim istraživanjima gutljaj vina i nekoliko borovnica tokom dana mogu uveliko uticati na smanjenje rizika od Alchajmerove bolesti. 

Ova  dijeta (MIND) je u stvari kombinacija mediteranske (Mediteranska dijeta i dugovečnost) i DASH dijete (DASH dijeta – dijeta koja to nije) koje su osmišljene tako da prirodnim putem kod ljudi snize povišen krvni pritisak. 

Pogledajte i Dash dijeta

Naučnici su otkrili vezu između hrane i Alchajmerove bolesti kada su uvideli da je u zemljama gde se jede puno ribe, voća i povrća poput Japana i Italije puno manja stopa obolelih od ove bolesti.

Iako je Alchajmerova bolest porilično kompleksna i ima mnogo uzročnika uključujući i genetsku predispoziciju, prema najnovijim otkrićima i način ishrane igra bitnu ulogu kada je u pitanju ova okrutna bolest.

Pogledajte i Mediteranska dijeta

U sklopu istraživanja sprovedenih na univerzitetu Rush u Čikagu učestvovalo je 923 ispitanika godina između 58-98 godina i pomno je praćen njihov način ishrane tokom 10 godina. Ljudi čija je ishrana bila slična ovoj dijeti su bili pod manjim rizikom od Alchajmerove bolesti za neverovatnoh 53 odsto, zaključili su istraživači i kod njih je zabeleženo mnogo manje opadanje kognitivnih sposobnosti.

Pogledajte i Zbog čega je kukuruz dobar za vaše zdravlje

MIND dijeta podrazumeva tri porcije celovitih žitarica, salate, povrća i čašu vina svaki dan. Takođe podstiče konzumiranje orašastih plodova i mahunarki nekoliko puta nedeljno kao i piletinu i bobičasto voće jednom do dva puta nedeljno. Iako je svo bobičasto voće veoma zdravo, najviše se preporučuju borovnice jer su one namirnice koje štite mozak i njegove funkcije.

Potrebno je i da ne koristite više od jedne kašike putera dnevno.

Preporučene namirnice:

-Zeleno lisnato povrće

-Ostalo povrće

-Orašasti plodovi

-Bobičasto voće

-Celovite žitarice

-Riba

-Perad

-Maslinovo ulje

-Vino

Loše namirnice:

-Crveno meso

-Puter i margarin

-Testa i satkiši

-Pržena i brza hrana

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našoj Facebook stranici - Stvar ukusa

Izvor:  Lifepress magazin

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Recepti

Trikovi i saveti