Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

TEČNOST KOJA ŽIVOT ZNAČI: Zašto je bitno da pijete dovoljnu količinu vode svakog dana!

Leto je, vrućine su svakog dana, naš organizam se lakše štiti ukoliko je hidriran. Evo zašto treba da pijete što više tečnosti.

  Izvor: Profimedia/Shutterstock

 Iako voda nije izvor energije i nema hranljivu vrednost, njena uloga u ljudskom organizmu je izuzetno značajna. Bez vode, ljudski organizam ne može ni da funkcioniše ni da opstane. Osim toga, voda je i po kvantitativnom učešću najvažniji sastojak ljudskog organizma. Voda čini oko 70% ukupne telesne mase odrasle osobe.

Uloga vode u organizmu je višestruka i nezamenljiva. Čovek bez hrane može mnogo duže nego bez vode. U slučaju da organizam izgubi 10 – 20 % od ukupne količine telesne tečnosti, nastupa smrt. Ni jedan organizam ne može funkcionisati bez vode i sasvim razumljivo, svaki nedostatak vode će se nepovoljno odraziti na sve njegove funkcije.

Neke od funkcija koje voda ima u organizmu:

- vrši snabdevanje ćelija hranljivim supstancama

- uklanja iz organizma suvišne i štetne produkte metabolizma

- učestvuje u regulisanju telesne temperature

- učestvuje u biohemijskim reakcijama u organizmu

- ima zaštitnu ulogu za neke osetljive delove sistema, kao što su mozak, oči i kičmena moždina

Za održavanje životnih funkcija i dobrog zdravlja, odrasla osoba treba da unese u organizam 2 – 3 litra vode dnevno (ukoliko je temperatura vazduha umerena, ukoliko osoba jede umereno slanu hranu i izložena je lakšim fizičkim aktivnostima).

Pročitajte i: 10 zanimljivisti o vodi koje niste znali

Dnevne potrebe za vodom čovek treba da zadovolji najvećim delom pijenjem vode i napitaka. Naime, od 2,5 l, koliko iznosi prosečna potreba za vodom dnevno, tu potrebu organizam će da zadovolji:

-pićem (voda i napici) 1,2 – 1,5 l

-hranom 0,8 – 1,0 l

-tečnost koja je proizvod metabolizma 0,2 – 0,4 l

U istom periodu (24 časa), iz organizma bude izlučena ista količina vode i to:

-urinom oko 1,5 l

-fekalijama 0,1 l

-znojenjem (koža) 0,6 l

-disanjem (pluća) 0,4 l

Dakle, između unosa i gubitka vode postoji stalna ravnoteža i svako narušavanje te ravnoteže “ima svoju cenu”.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našoj Facebook stranici - Stvar ukusa i Šta da kuvam danas?

*Zapratite Stvar ukusa i na Instagramu >>>>>>>>>>>> https://www.instagram.com/stvar_ukusa/

Izvor: pauzaplus.com

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Recepti

Trikovi i saveti