Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Hrana kao lek

Moćni grejpfrut

Autor Stvar ukusa
Autor Stvar ukusa

Iako ima karakterističan ukus koji mnoge odbija, ovo citrusno voće je prepuno vitamina i zdravih supstanci zbog kojih ne bi trebalo da ga zaobilazite. Evo nekoliko bitnih razloga zašto ovu sočnu voćku treba uvrstiti u nedeljni jelovnik.

Izvor: Profimedia/Shutterstock

1. U beloj kožici ispod kore grejpfruta nalaze se mnoge dragocene materije kao što su flavonoidi koji štite organizam od infekcija.

2. Membrane i kriške pune soka u grejpfrutu sadrže topive balasne materije (pektine), koje za sebe vežu višak holesterola.

3. Grejpfrut sadrži gorku supstancu koja se zove naringin. Ona podstiče stvaranje izlučevina i želudačanog soka i otvara apetit.

4. Želite da izgubite kilograme? Uvrstite grejpfrut u svoj jelovnik. Njegovo prehrambeno vlakno pektin izaziva osećaj sitosti. Zahvaljujući sastavu i sadržaju vlakana, ova voćka može u tankom crevu da smanji resorpciju holesterola i triglicerida. Sadrži mnogo kalijuma, a ima i diuretsko dejstvo. Istraživanja su pokazala da postoji fiziološka veza izmedu grejpfruta i insulina. Hemijska svojstva ovog voća smanjuju nivo insulina u krvi i podstiču mršavljenje. Što je manji nivo insulina nakon jela, telo bolje vari hranu koju upotrebljava za energiju, a manje deponuje u obliku masnog tkiva u telu.

5. Sok od grejpfruta, osim kao piće, možete upotrebljavati i kao ukusan dresing za salate.

Najnovije

Recepti

Trikovi i saveti