Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Navike koje treba da usvojite što pre

Autor Stvar ukusa
Autor Stvar ukusa

Gojaznost je postala veliki problem sa kojim se sve više ljudi suočava. Mi vam donosimo 10 navika koje bi trebalo da primenite kako bi zdravije nastavili život.

 Izvor: Profimedia/Shutterstock

Zamenite puter maslinovim uljem

Maslinovo ulje je bukvalno "sveti gral" zdravog života. Znatno je zdravije od standardnog ulja, a pogotovo od putera. Ukoliko često kuvate i pri tome koristite maslinovo ulje, na sedmičnom nivou možete da smanjite čak 290 kalorija.

Koristite manje tanjire

Naš mozak se lako da zbuniti, tako da kada jedete iz manjeg tanjira i pojedete sve, direktno pomislite kako ste siti i prestanete sa obrokom. Ovo vam uštedi čak 500 kalorija sedmično.

Pogledajte i 10 zlatnih pravila za vitku liniju

Popijte čašu vode pre obroka

Ovo sugeriše stomaku da je sit i samim tim manje jedete. Svakodnevnim unosom vode pre obroka znači da gubite 9 procenata kalorija po obroku. Tako smanjujete čak 1.358 kalorija na sedmičnom nivou. 

Kuvajte sa začinima umesto sa sosevima

Ljuta hrana ubrzava vaš metabolizam, a zbog ljutine smanjuje brzinu unosa hrane. Ovim štedite čak 500 kalorija sedmično. 

Pogledajte i Top 10 namirnica za zdravlje žena

Zaboravite na gazirane sokove

Samo jedna limenka bilo kog gaziranog pića iznosi 190 kalorija, a uprkos tome ne zadovoljava vašu žeđ. Ukoliko izbacite gazirano, automatski štedite 1,350 kalorija sedmično. 

Smanjite unos mleka u kafi 

Umesto kapućina i nes kafe, pijte običan espreso s obzirom da crna kafa ima skoro 0 kalorija. Na svakih 10 šoljica kafe uštedite 360 kalorija. 

Pivo je glavni uzročnik sala

Svi smo svesni činjenice da pivo najviše deblja, a nadaleko je poznat i "pivski stomak", a ukoliko češće pijete lajt pivo možete uštediti 288 kalorija na sedmičnom nivou. 

Pokušajte da radite stojeći 

Prema poslednjem istraživanju, sedenje je glavni uzročnik srčanih udara. Naučnici su otkrili da samo sat sedenja smanjuje rad metabolizma za čak 90 odsto. Probajte da nabavite sto za stajanje i na njemu radite, uštedećete 828 kalorija na sedmičnom nivou. 

Sami sređujte stan

Em ćete uštedeti novac, em ćete dobiti potrebno vežbanje. Košenjem travnjaka gubite 499 kalorija, kupljenjem lišća 351, a ukoliko krečite gubite 368 kalorija.

Hodajte sve češće 

Najbolja stvar koju možete da uradite za vaše telo je šetnja. Ono sprečava dijabetes, moždane udare, a pojačava i seksualnu želju. Ukoliko imate psa, izvodite i njega u šetnju jer samo 20 minuta "borbe" sa njim možete izgubiti i do 10 kilograma godišnje. Čak 3. 500 kalorija možete da izgubite šetnjom.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našoj Facebook stranici - StvarUkusa

Izvor: 24sata.rs

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Recepti

Trikovi i saveti