Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Za jake kosti i zdrave zube: 10 najboljih izvora kalcijuma

Autor Stvar ukusa
Autor Stvar ukusa

Kalcijum se ne nalazi isključivo u mlečnim proizvodima.

 Izvor: Profimedia/Shutterstock

Kalcijum je neophodan mineral koji jača kosti i zube, pomaže u izgradnji mišićne mase i potpomaže rad mozga. I, suprotno ustaljenom mišljenju – ne nalazi se isključivo u mlečnim proizvodima! 

Da biste telu obezbedili ovaj preko potreban mineral, možete uživati i u ovim namirnicama:

1. Beli pasulj je dobar izvor kalcijuma, pa ga slobodno možete dodati salatama, od njega napraviti varivo, ili možda namaz nalik na humus.

2. Sardine su odličan izvor omega 3 masnih kiselina, vitamina D i kalcijuma. Ovu jeftinu i sveprisutnu ribu najbolje je ispržiti na minimalno masnoće i jesti barem dva puta nedeljno.

Pogledajte i Najbolji biljni izvori omega-3 masnih kiselina

3. Sušene smokve idealan su međuobrok jer telu osiguravaju preko potreban izvor vlakana, antioksidanata, ali i kalcijuma.

4. Kelj je prehrambena supernamirnica s visokim procentom hranljivih materija, između ostalog i kalcijuma. 

Pročitajte i Zašto je zdravo jesti kelj?

5. Posegnite za bademima kada želite zdravi zalogaj pun kalijuma, vitamina E, gvožđa i kalcijuma.

6. Pomorandža je dobar izvora vitamina C, koji jača imunitet, ali sadrži i značajne količine kalcijuma koji će ojačati vaše kosti i zube. Jedite je sirovu kao međuobrok ili dodajte slanim i slatkim jelima.

Pogledajte i Napravite 9 litara domaćeg soka od 4 pomorandže

7. Semenke susama nisu samo ukras za peciva i hleb. Ove energetske bombice hranjivih materija pomažu u snižavanju krvnog pritiska i smanjivanju upala. Tostirajte ih i dodajte salatama, ili upotrebite umesto prezli za pohovanje jela od mesa, ribe i povrća.

8. Čvrsti tofu je zapravo vegetarijanska alternativa siru od mlevene i kuvane soje, te je odličan način da obrok obogatite proteinom i kalcijumom, a malim količinama masti.

Pogledajte i Hrana kao prevencija moždanog udara

9. Alge su odlični izvori kalcijuma. Uključite ovaj japanski favorit u omiljeni rižoto, ili ih dodajte varivima.

10. Do kalcijuma možete doći čak i kroz industrijski pripremljenu hranu poput instant paketića ovsene kaše. Bez obzira dali ih spremate s kravljim mlekom ili onim sojinim, ovi brzinski obroci odličan su način da započnete dan.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našoj Facebook stranici - Stvar ukusa

Izvor: Pun kufer

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Recepti

Trikovi i saveti