Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ostalo

Istraživanje: Ovu žitaricu bi trebalo da izbegavate

Autor Stvar ukusa
Autor Stvar ukusa

Saznajte kako ova žitarica deluje na organizam.

Izvor: Profimedia/Shutterstock

Pšenica - najzastupljenija i omiljena žitarica mnogih ljudi, prema najnovijim istraživanjima nije dobra za naš organizam i trebalo bi je što manje konzumirati. Ona može direktno uticati na naše zdravlje, kožu, holesterol, zglobove, jer nije više ista kao nekada.

Pogledajte i Kako pšenica utiče na vaše zdravlje

1. Pšenični gluten - loš uticaj na zglobove

Dobro je poznato da pšenični gluten nije dobar za naš organizam, ali je i dalje konzumiramo. Mnogi ljudi ni ne znaju da imaju alergiju na gluten - celijakiju, pa i dalje nastavljaju da jedu proizvode sa glutenom. Simptomi prema kojima ćete prepoznati ovu alergiju su: malaksalost i slabost, nizak krvni pritisak, blago povišena temperatura, upala jezika, česte afte u ustima, dijareja i proliv, mučnina sa povraćanjem, bolovi u stomaku, anemija, bolovi u kostima i mišićima, loša zubna gleđ, menstrualne tegobe, spontani pobačaji, anksioznost i depresija, razdražljivost, osipi praćeni jakim svrabom, crvenilo lica, dermatitis… I još mnogi drugi. I što je najgore, celijakija nije još uvek dobro ispitana.

Ako primetite bilo kakvu promenu na svom telu ili ponašanju ili neki od simptoma, bolje prestanite da konzumirate hranu sa glutenom. Postoji mnogo zamena za pšenicu, kao što su: heljda, proso, soja, sočivo, itd.

Pogledajte i 10 pokazatelja da vam smeta gluten

2. Amilopektin - ugljeni hidrat koji povećava nivo šećera u krvi

Ugljeni hidrati iz pšenice se vremenom pretvaraju u šećer, pogotovo amilopektin koji izaziva povišenje nivoa šećera u krvi, što dovodi do najvećeg problema današnjce - dijabetesa. Pšenica koja se koristi u našoj ishrani, a koja se kupuje u našim radnjama je uglavnom osiromašena bitnim nutrijentima, dok njih zamenjuju amilo pektini. Zato se uvek odlučujte za integralne proizvode, voće i povrće.

Pogledajte i Šta će se desiti ako izbacite gluten iz ishrane?

3. Pšenični ugljeni hidrati izazivaju masnu kožu

Iako su ugljeni hidrati iz pšenice dobri jer su složeni, pa im treba više vremena da se razgrade i polako podižu nivo šećera u krvi, pšenica sadrži mnogo skroba koji se uz delovanje enzima pretvara u šećere i popunjava rezerve, čak i previše. Tako nastaje masna koža, zbog koje se stvaraju zapušene pore i akne - nivo insulina se povećava, a žlezde postaju aktivnije u proizvodnji masnoća na koži.

Izbegavajte belo brašno, jer se u njemu sadrže svi manje vredni nutrijenti, dok su odstranjeni oni najbitniji: mekinje i klice. Trudite se da konzumirate integralno brašno, zbog koga ćete se sigurno osećati bolje.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našoj Facebook stranici - Stvar ukusa

Najnovije

Recepti

Trikovi i saveti