U kafi se može uživati na razne načine, ali samo jedan put vodi do njenog tajanstvenog proročkog delovanja.
Pored dara za otkrivanje pojedinih likova i simbola u šoljici, potrebno je i maksimalno da koristite intuiciju i maštu.
Gotovo da nema čoveka da bar jednom posle popijene kafe nije pogledao u šoljicu, pokušavajući da otkrije likove i figure koje su, igrom slučaja, ostale na dnu ili na stranama šoljice. Ipak, gledanje u šoljicu za kafu nema dugu tradiciju. Od onog dana, pre nešto više od hiljadu godina, kada je u Etiopiji ili Jemenu otkrivena »quahva«, što na arapskom znači »uzbuđujuća«, na svom neobičnom putešestviju do današnjih dana kafa je oduševljavala pesnike, uzbuđivala ljude željne ezoteričnih iskustava; uz njen miris kovale su se zavere, pravljene spletke, dizani ustanci i gušene pobune; za nju su se otimali kraljevi i velikodostojnici, otpočinjali ratovi, padale vlade, a države zapadale u teške ekonomske krize.»Quahva« je na tom dugom i zanimljivom putu postala ono što je danas – kahva, kava, kafa, kofi, kafe…“Kafa je” – zapisao je Taljeran – “crna kao đavo, vrela kao pakao, čista kao anđeo i slatka kao ljubav!..”
I jos nešto – ona pruža mogucnost da se zaviri i u budućnost. Ali, za proricanje sudbine i odgonetanje budućih događaja potrebno je znatno više od jedne ispijene šoljice kafe. Pored dara za otkrivanje pojedinih likova i simbola na dnu i na stranama šoljice, njihovog uprostenog značenja, potrebno je maksimalno da koristite intuiciju i maštu – da sa lakoćom vežete značenje jednog lika sa drugim, da objašnjavate sliku u globalu, kao i u pojedinostima. Puko objašnjavanje simbola nije dovoljno, ali je neophodno da znate njihovo značenje.
Pogledajte i Kako da skuvate savršenu kafu
Da biste naučili pravilno gledati u šoljicu (fildžan) neophodno je da znate još neka nepisana pravila, a ona su:
- fildžan (ovalna šaljica bez drške) najpogodniji je za proricanje sudbine;
- kafa mora da bude nesto jača, gušća i sveže kuvana;
- pije se vrela, dok se talog još nije sasvim smirio;
- pošto u šoljici ostane malo taloga, levom rukom šoljica se lagano okreće da bi se talog što bolje razlio. Kažu da je bitno da se ti pokreti ponavljaju tri ili sedam puta. Po volji!
- šoljica se potom okreće otvorom prema tanjiriću i u tom položaju ostaje sve dok se u njoj talog blago ne osuši. Ako se ranije diže, onda šoljicu treba sa tanjirića staviti na neku krpu kako bi posušila tečnost sa njenih rubova.
Pročitajte i Gledanje u šolju: Šta znače simboli od taloga kafe
- Ne preporučuje se nikakvo nestrpljenje i podizanje šoljici svaki čas, jer je na taj način moguće pokvariti prvobitne simbole.
- Pre nego što počnete “gatati” neophodno je dobro da osmotrite kompletnu “sliku”. Što su likovi i simboli bliži vrhu šolje, to će se događaji koje oni simboliziraju brže odigrati. Oni koji se nalaze pri samom dnu govore o događajima koji su u toku, koji prolaze ili su već prošli. Likovi sa dna šaljice najčešće predskazuju neprijatne događaje vezane za posao i finansije.
- Treba znati da objašnjenja sudbine leže isključivo u tumačenju kombinacije simbola, odnosno njihovom povezivanju u jedinstvenu priču. Upravo zato morate razvijati svoju intuiciju i maštu, a kada “čitate” iz šoljice to činite neopterećeni bilo kakvim podacima koji su vam poznati, a odnose se na život onoga kome predskazujete budućnost.
- "Pečat" kompletnom proricanju iz taloga kafe daje završni čin – "klijent" kažiprstom desne ruke pritiska dno šoljice i istovremeno pomišlja na jednu jedinu želju. Hoće li se ispuniti? Analizom otiska, a postujući objašnjenja simbola ("tumač simbola"), vi ćete mu znati odgovoriti na to pitanje.
- Idealno vreme za gatanje je period punog meseca, a gata se samo u vremenu od izlaska do zalaska sunca!
- Jedini dan kada se ne preporučuje gledanje u šoljicu za kafu jeste – nedelja!
*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našoj Facebook stranici - Stvar ukusa
Lagana Rafaelo torta
Pečeno pile sa kestenjem
Kako da napravite karamel kocke
Zapečena pasta sa tunjevinom i paradajzom
Dečji svet je veći od ekrana: Priznanje za kampanju sa svrhom