Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Hrana kao lek

Moćne semenke: lan protiv raka, susam za srce, čia za kosti...

Autor Stvar ukusa
Autor Stvar ukusa

Evo nekoliko dobrih razloga da češće jedete semenke lana, susama, čia semenke...

Izvor: Profimedia/Shutterstock

Dodajte ove supersemenke svojim specijalitetima i ojačajte svoje zdravlje.

Lanene semenke protiv raka

Semenke lana najpoznatije su po svojim antikancerogenim svojstvima. Bogate su zdravim masnim kiselinama koje smanjuju rizik upala u telu i antioksidansom ligninom. Dve kašike sadrže 110 kalorija, 9 grama masnoća, 6 grama vlakana i 4 grama proteina.

Pogledajte i Kako da efikasno očistite organizam od toksina

Semenke nara za mršavljenje

Sadrže vrlo malo kalorija, a obiluju antioksidansima i vitaminom C koji pomaže u bržem sagorevanju masnoća, zbog čega su ovi plodovi prirode odličan saveznik vitkosti i pomoćnik u dijeti. Četvrtina šoljice sadrži 1 gram proteina i masnoća, 2 grama vlakana i samo 36 kalorija.

Pogledajte i Kako da najlakše očistite nar (VIDEO)

Semenke susama za zdravo srce

Ove su semenke odličan izvor linoleninske kiseline, kiselinu iz grupe omega 6 masnih kiselina. Ona pomaže u prevenciji srčanih bolesti i povećava zalihe dobrog holesterola. Dve kašičice sadrže 103 kalorije, 9 grama masnoća, 2 grama vlakana i 3 grama proteina.

Pogledajte i Kako da napravite puter od susama

Čia semenke za jake kosti

Pomalo zemljastog ukusa, čia semenke su pravi hit u zdravoj ishrani. Bogate su kalcijumom, a već dve kašičice sadrže jednaku količinu kao i deblje parče sira. Tako pomažu u očuvanju i jačanju gustine kostiju, naročito ugroženu osteoporozom. Dve kašičice semenki sadrže 138 kalorija, 9 grama masnoća, 10 grama vlakana i 5 grama proteina.

Pogledajte i Čia semenke jačaju imunitet

Semenke konoplje za mišiće

Semenke industrijske konoplje pomažu u održavanju tonusa mišića, a savetuju se svim sportistima kao i vegetarijancima. Izvor su celih proteina, odnosno sadrže svih 20 aminokiselina, koje su ključne za izgradnju mišića. Dve kašičice semenki sadrže 90 kalorija, 6 grama masnoća, 2 grama vlakana i 5 grama proteina.

Pogledajte i Lekovita konoplja - jača imunitet, smanjuje holesterol, leči infekcije

Seme bundeve za energiju

Lako svarljive i ukusne, semenke bundeve su bogate gvožđem, važnim mineralom zaduženim za održavanje energije. Dve kašike semenki sadrže 158 kalorija, 14 grama masnoća, 2 grama vlakana i 9 grama proteina.

Pogledajte i 5 dobrih razloga da jedete semenke bundeve

Pšenične klice za probavu

Klice sadrže prirodan šećer, gotovo svu masnoćnu i najveći deo vitamina u pšenici. Jedno od vlakana koje sadrži je inulin, koje podstiče varenje i štiti od nastanka raka debelog creva. Dve kašičice sadrže 52 kalorije, 1 gram masnoća, 2 grama vlakana i 3 grama proteina.

Pogledajte i 4 saveta za pravilno varenje

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našoj Facebook stranici - StvarUkusa

Izvor: 24sata.hr

Najnovije

Recepti

Trikovi i saveti