Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Hrana kao lek

14 supernamirnica za snažniji imunitet

Autor Stvar ukusa
Autor Stvar ukusa

Bademi će vam pomoći da se izborite sa stresom, jogurt je odličan borac protiv prehlade, beli luk deluje preventivno na pojavu raka...

Izvor: Profimedia/Shutterstock

Pre nego što posegnete za raznim suplementima za jačanje imuniteta, probajte da ojačate svoj imunitet prirodnim putem. Ova hrana je prava riznica lekovitih sastojaka.

1. Kupus – bogat vitaminom C

Kupus je bogat vitaminom C i glutaminom koji jačaju imuni sistem. Dodavanjem kupusa (belog, crvenog) u supu i paprikaš povećavate unos antioksidanasa u vaš organizam i hranljivu vrednost vašeg obroka.

Pogledajte i Moćni kiseli kupus - štiti od raka, pomaže varenju, jača imunitet

2. Bademi – dobri protiv stresa

Šaka badema pomaže da povratite vaš imuni sistem od posledica stresa. Preporučena dnevna količina badema od 1/4 šoljice je dovoljna da pokrije skoro 50% dnevne potrebe organizma za vitaminom E koji podiže imuni sistem. Takođe, bademi sadrže B vitamine – riboflavin i niacin koji vam pomažu u oporavku od stresa.

3.  Zova – dobra protiv gripa i upala

Zova je bogata antioksidansima i pomaže u borbi protiv upala. Ispitivanja pokazuju da sok od zove pomaže u zaustavljanju širenja virusa gripa. Poznata je kao stari narodni lek.

Pogledajte i Domaći sirup protiv kašlja

4. Pečurke šampinjoni – dobre protiv virusa, bakterija i tumora

Nemojte odbacivati pečurke kao slabo hranljive: šampinjoni sadrže mineral selenijum i antioksidanse. Nizak nivo selenijuma u organizmu se povezuje sa povećanim rizikom razboljevanja od gripa, a antioksidansi usporavaju starenje organizma. Šampinjoni sadrže B vitamine riboflavin i niacin koji su bitni za imuni sistem čoveka. Takođe, gljive su generalno dobre u borbi protiv virusa, bakterija i tumora.

5. Lubenica – dobra protiv infekcija

Pored toga što je puna tečnosti i odlična za osveženje, zrela lubenica je bogata moćnim antioksidansom glutationom koji jača imuni sistem u borbi protiv infekcija. Glutation se nalazi u crvenom, mekom delu lubenice blizu kore. 

attachment-14_supernamirnica_za_snazan_imunitet_2
Izvor: Profimedia/Shutterstock

6. Grejpfrut – sadrži dosta vitamina C

Grejpfrut je bogat vitaminom C i flavonoidima – prirodnim, hemijskim jedinjenjima koja čuvaju imuni sistem. Ako niste ljubitelj grejpfruta, probajte pomorandže ili mandarine.

Pogledajte i Kako nam grejpfrut pomaže da smršamo

7. Pšenične klice – veoma hranljive

Pšenične klice su deo pšeničnog zrna. One imaju ulogu da prehranjuju mladu biljku pšenice koja je tek nikla. Zato su pšenične klice veoma hranljive. Bogate su cinkom (Zn), antioksidansima i B vitaminima kao i ostalim bitnim vitaminima i mineralima. Pšenične klice nude dobro balansiranu kombinaciju biljnih vlakana, proteina (belančevina) i nekih dobrih masti. Poželjno je deo brašna koje se koristi za pravljenje hleba i peciva zameniti sa pšeničnim klicama.

8. Jogurt – dobar protiv prehlade

Jedna šolja jogurta dnevno smanjuje mogućnost da navučete prehladu. Kada kupujete jogurt, pogledajte listu aktivnih kultura na etiketi. Takođe, vidite da li jogurt sadrži i vitamin D. Nedavna istraživanja su pokazala da postoji veza između niskog nivoa vitamina D u organizmu i povećanog rizika od dobijanja prehlade i gripa.

Pogledajte i Kako da napravite grčki jogurt

9. Ostrige – dobre za mušku plodnost

Ostrige su poznate kao afrodizijak i kao hrana koja jača imuni sistem. Obe tvrdnje se mogu smatrati tačnim jer ostrige sadrže cink (Zn) koji je važan za mušku plodnost. Naime, nizak nivo cinka u organizmu se povezuje sa sterilitetom kod muškaraca. Najnovija ispitivanja pokazuju da cink poseduje i neka antivirusna svojstva mada nije još utvrđeno zbog čega. Mađutim, pouzdano se zna da je cink dobar u zaceljivanju rana.

10. Beli luk – dobar protiv čireva i stomačnog tumora

Beli luk je bogat nekim antioksidansima koji pomažu u zaštiti imunog sistema naročito od štetnog dejstva bakterije H. pylori, koja se vezuje za čireve i stomačni tumor. Savet za kuvanje: beli luk oljuštite, iseckajte i ostavite jedno 15 do 20 minuta da odstoji pre kuvanja kako bi aktivirali enzime koji jačaju imuni sistem.

Pogledajte i Zbog čega je dobro jesti beli luk na prazan stomak

11. Spanać – obnavlja ćelije i DNK

Spanać je veoma hranljiv. Sadrži folat, koji pomaže organizmu u pravljenju novih ćelija i popravci DNK. Takođe, spanać sadrži vlakna, antioksidanse i vitamin C. Jedite spanać kao sirov ili blago skuvan kako bi izvukli najviše koristi od njegovih lekovitih svojstava.

12. Čaj – uništava slobodne radikale

Zeleni ili crni? Oba čaja su bogata polifenolima i flavonoidima koji su dobri u borbi protiv bolesti. Naime, ovi antioksidansi uništavaju slobodne radikale koji oštećuju ćelije našeg organizma. Čaj sa kofeinom ili bez? Oba su jednako dobra.

Pogledajte i 5 razloga da češće pijete zeleni čaj

13. Slatki krompir – uništava slobodne radikale

Kao i šargarepa, slatki krompir sadrži antioksidans beta-karoten koji uništava slobodne radikale. Takođe, slatki krompir sadrži i vitamin A koji usporava starenje i smanjuje rizik od nekih tumora.

14. Brokoli – bogat vitaminom A i C

Brokoli je bogat sastojcima koji podižu imuni sistem: vitamin A, C i glutation . Lako je dostupan i koristan je dodatak jelima. U kombinaciji sa sirom obogacujemo naš obrok i sa vitaminima B i vitaminom D.

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našoj Facebook stranici - Stvar ukusa

Izvor: kucnilekar.com

Najnovije

Recepti

Trikovi i saveti