Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Sve blagodeti fermentisane hrane

Jedan od najboljih načina da poboljšate floru creva je da u ishranu uvrstite fermentisanu hranu.

  Izvor: Profimedia/Shutterstock

Zdrav i izbalansiran intestinalni trakt je veoma bitan za jak imuni sistem i vitalnost organizma. Jedan od najlakših i najekonomičnijih načina da unapredite floru creva je da koristite fermentisanu hranu. 

Ljudi fermentišu hranu već vekovima. Ovde se najpre misli na namirnice koje prolaze fazu lakto-fermentisanja, što znači da ugljeni hidrati i skrob iz povrća i voća se prevode u mlečnu kiselinu uz pomoć mnogih lakto bakterija. Mlečna kiselina je prirodni konzervans koji inhibira razvijanje patogenih bakterija. Jedino šta se dodaje u namirnice prilikom ovakvog konzerviranja je kuhinjska so. Bakterije koje su štetne po nas, ne mogu da tolerišu mnogo soli, ali zato dobre, saprofitne bakterije mogu. 

Laktofermentacija uništava patogene sojeve, a dozvoljava rast i razvoj saprofitnim sojevima. Fermentisane namirnice su živa hrana, prebogata enzimima i probioticima.

Za čitav ovaj proces nije potrebna nikakva skupa oprema i aparatura, a preporučuju se staklene ambalaže za čuvanje, a ne plastične jer dolazi do migracije štetnih materija iz plastike u hranu. 

Možete koristiti staklene ambalaže sa hermetičkim poklopcima koji nisu metalni, koji stvaraju savršenu anaerobnu sredinu za fermentaciju. Postoje i posebni krčazi od keramike, koji se mogu koristi za fermentaciju, od najsavremenijih do klasičnih i antičnih grnčarija. 

Pogledajte i Kako da obnovite crevnu floru nakon upotrebe antibiotika

Šta sve možemo fermentisati?

Pića

Kefir

Sok od borovnica

Sok od jagoda

Limunada

Piće od đumbira

Kombuha

Breskva i kombuha

Jagoda i kombuha

Kajsija i kombuha

Pogledajte i Čarobna kombuha - pečurka koja jača imunitet i produžava život

Povrće

Šargarepe

Đumbir

Indijski začinjen karfiol

Kupus

Rotkvice

Pečurke

Krastavci

Zeleni pasulj

Mlečni proizvodi

Krem sir

Maslac

Nemlečne alternative

Kokosovo jogurt

Kokosov kefir

Sir od oraha

Prelive jelima i namaze

Kečap

Majonez

Senf

Salsa

Ren

Roštilj sos

Čili majonez

Voće

Puter od krušaka

Marmelada od crvenih pomorandži

Mango salsa

Bobičasto voće i javorov sirup

Borovnica sos

Sos od jabuka

Limun

Ana Vidlanović, strukovni nutricionista dijetetičar

*Najbolje recepte, kulinarske savete, trikove i dijete možete pronaći i na našoj Facebook stranici - Stvar ukusa

Više na ovu temu

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Recepti

Trikovi i saveti